© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

כלכלת דיגיטציה

האתגרים שבהתייעלות דיגיטלית טומנים בחובם גם רווחים

בית הספר למנהל עסקים בהרווארד מציע למי שרוצה להיכנס להייטק, שלא מהפן הטכני פרופר, להשתלב בתפקידים טכנולוגיים דרך לימודי כלכלה, וכך לרכוש מקצוע ככלכלן בעולם הדיגיטציה.

רבים המחקרים שפורסמו בנושא ומוכיחים כי אכן יש קשר חזק בין קבלת החלטות מבוססות מידע מנותח, למשל על-ידי מסד נתונים (Data Driven Decision Making) לבין רווחיות, וכי חברה שמאמצת סגנון קבלת החלטות שכזה עשויה אף להעלות את ערך השוק שלה.

ככל שהמידע יותר נכון ומדויק, כך ניתן להשתמש בו בקבלת החלטות ארגוניות ולכן יש לכך השפעה ישירה על הצלחת העסק. הודות ליכולת איסוף המידע ושילוב של אינפורמציה חיצונית, ניתן לארגן מחדש את החברה בהתאמה לצרכים, להשקיע בכלים ובכישרונות בתחום ה- IT ולקבל תוצאות מועילות יותר לארגון, באופנים ובאמצעים שונים כגון מערכות CRM ו- ERP.

מזווית אקדמית ובה מחקר המשלב תיאוריה יחד עם חקר-מעשי בשיתוף פעולה עם חברות גדולות ומוכרות, נבדקו במאות חברות פרמטרים של הון, ROI וניצול משאבים, ונמצא כי כשיש את המידע הדרוש, ניתן לקבל החלטות במגוון תחומים במערכת הארגונית.

כך למשל, ניתן לשמר סדרים ונהלים קיימים, לשפר החלטות של מנהלים, לעקוב אחר הספק העובדים, לעודד יצירתיות פנימית ואפילו לייצר תחושת שייכות. כלומר, ההסתמכות על המידע תומכת בהחלטות שנקבל וניתן לבחון את הדברים לאורך זמן, לפני ולפנים וכך לערוך שינויים ושיפורים.

טק פרופסור

במאמר עדכני בנושא, בניוזלטר Working Knowledge מבית אוניברסיטת הרווארד, צוין כי אמזון גייסה 150 דוקטורים לכלכלה בחמש השנים האחרונות, מה שהופך אותה לחברה שמעסיקה את מספר הדוקטורנטים לכלכלה הגדול ביותר, המועסקים במשרה מלאה, אף יותר מבכל מחלקה אקדמית אחרת בתחום.

כמו כן, צוין כי מספר חברות הייטק גדולות נוהגות אף הן באופן דומה מבחינת מדיניות הגיוס שלהן, כפי שעושה אמזון, וכי הולך וגובר שיתוף הפעולה בין הפרקטיקה בעולם העסקים לבין האקדמיה. חברות ענק מפתות טאלנטים בכירים מתחומי הכלכלה, מאוניברסיטאות בעלות שם עולמי, כדי שיעבדו אצלן, ובתמורה אף יוכלו להמשיך ולפרסם מאמרים באופן המסורתי אליו רגילים הדוקטורים והפרופסורים המבוקשים.
דוקטור לכלכלה
כלכלת דיגיטל או דיגיטציה במשרת הכלכלן

בבואנו לשקול אימוץ גישה מעין זו ולפתח את תחום האנליזה בכל חברה, דבר שאכן חשוב ונדרש, נתקלנו גם בעצת מומחים המזהירים כי לא כל דבר ניתן לחיזוי. התמוטטות של בנקים והליכה לעבר מיתון, אלו תרחישים שמודלים כלכליים ונוסחאות תמחור אופציונאלי, אינם בהכרח יכולים לספק.

בד בבד עם השימוש הנכון בנכסים ושימוש בהחזרי השקעה, שנעשים הודות להחלטות מבוססות מידע, יש לעדכן ולייעל אסטרטגיות בהתאמה לשוק המקומי ולמציאות הכלכלית בו. תובנות ותחזיות כלכליות כנראה ימשיכו לעלות ולפרוח, וכך גם האתגר של מנהלים, בגיוס העובדים המוכשרים, שיאלצו להוציא לפועל את מה שהנוסחה הממוחשבת מראה כי נכון לעשות.

כך למשל, יוזמה להכניס אנליסטים לתחומי ה- HR אף היא מבורכת ואכן נדרשת ביותר. יחד עם זאת, לעתים, אף בחברות ענק במשק הישראלי, אותם אנליסטים, כחלק מעבודתם השוטפת, נדרשים לדאבונם לערוך דו"חות ומחקרים מעמיקים ומרשימים, שתוצאותיהם משמשות כלי מיון עבור מקבלי ההחלטות, בדבר השאלה את מי לפטר ומתי.

תגובה

  • מדהים, כי זה בדיוק מה שאני אומרת למועמדים בתחום הטכנולוגי- לא רק הייטק!!! ישנן משרות טכנולוגיות מאתגרות לא פחות ומשתלמות הרבה יותר, אך ללא ההילה האופפת את חברות ההייטק, כאשר אף האתגרים גם הם לא פחות מעניינים!!! ובצידם התנסות וקידום מקצועי רב מאוד.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן