© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

חנוכה חנוכיה

לכבוד חנוכה: שמונה הנקודות החזקות שחובה לציין בקורות החיים

סך הכל מעסיקים רוצים לדעת מה הניסיון התעסוקתי שלך, איזו השכלה רלוונטית רכשת וכיצד יש בכך כדי לתרום לתפקיד המוצע על ידם. כתיבת קורות חיים בסדר ובאופן הנכון תסייע לך לתת מענה לשאלותיהם, וכך הראיון הטלפוני יתמקד בנושא המקצועי ופחות בפרטים טכניים ששכחת להוסיף, כגון אזור או עיר מגורים.

בראיון עבודה יכולים להיות רגעים מעיקים. אותן שניות בהן אנו יוצרים רושם ראשוני של עצמנו כמרואיינים על מראיינים, שהינם לעתים המעסיקים הפוטנציאליים, מציגים להם מי אנחנו- למרות שהם לעולם לא יכולים להיות באמת בטוחים- ומנסים להרשים. עלינו להוכיח במספר דקות כי שווה להם להשקיע ולרכוש כביכול את המוצר שאנו מביאים, אם זה הניסיון שלנו, המוטיבציה והכישורים. מעל הכל, אנחנו מבקשים להסיר את הלחץ המבעבע בקרבנו, שמא ישאלו אותנו שאלה שממש היינו מעדיפים להימנע מלהתמודד עם לענות עליה.

אולם כל זאת עדיין בגדר תיאוריה. הרי בסיכומו של עניין על פי רוב אנחנו במהלך הראיון מתנהגים כפי שאנחנו, פחות או יותר, במיוחד כשמדובר בראיונות של חצי שעה ומעלה וכמובן כאשר לא שלחונו אף אחד כדי להתראיין במקומנו. בכדי להתמודד עם כזו סיטואציה, עלינו להגיע למצב שפונים אלינו בכלל. לכן, בין שאר הנכסים הדיגיטליים, נדרשים קורות חיים שיעוררו את המגייסים. אחרת נישאר עם האלתור ראיונות שלנו מול המראה, או עם ההקלטות בנייד, ותו לא.

רבות נכתב על הדברים כי חובה שיהיו בקובץ, ומכאן ברי כי בכתיבת קורות חיים נכתוב על הניסיון התעסוקתי, הכשרות והשכלה. אך תמיד עולות שאלות לגבי העניינים הקטנים הנוספים שהם כמו תת נושאים מהותיים, כגון האם לשים תמונה או לא, עד כמה רצוי כי הכל ייכנס בעמוד אחד, האם צריך מכתב מקדים, מה בנוגע לעיצוב, האם לשים השכלה לפני תעסוקה או אחרי, ואיפה לכתוב את הניסיון הצבאי? הדעות חלוקות ואינך יודע מה לעשות.

אז קודם כל, כדי להפיג את המתח נתחיל עם זה שאפשר למחוק את הכתובת המדויקת. מיקוד כבר לא דבר שמעניין מגייסים אלא אם הם גם עובדים בדואר או עוברים הכשרה להפוך לסוג של אלגוריתם מאנדקס של גוגל. מזה כעשור ויותר, ניתן למחוק גם את הכתובת של הבית כי אין צורך במען מדויק. זו יכולה אגב להיות אחת ההזדמנויות לסמול טוק עם המראיינת אם היא תשאל "איפה אתה גר בגבעתיים?"

לכתחילה חשוב כי איזור המגורים כן יופיע וכמובן במידת הצורך לציין נכונות מבחינת טווח החיפוש הגאוגרפי שלך. במאמר מוסגר נציין כי אכן מניסיוננו, ישנם מעסיקים שמעדיפים כי עובד יגור בעיר בה נמצאת החברה, אך אסור להם לפסול על כך ולכן ניתן להביע מירב הנכונות להעתקת מגורים או רצון לבלות בפקקים או בתחבורה ציבורית. כן, גם במקרה זה של מוטיבציה תעסוקתית זה לגיטימי, גם אם גרים רחוק, משום שמסתבר כי היום זו אינה כל כך בנמצא (המוטיבציה! לא רק המכונית).

8 נקודות חשובות בכתיבת קורות חיים

לעניינינו, מה באמת חשוב שיופיע בקורות החיים?

טינה ניקולאי, מאמנת קריירה בכירה ומייסדת חברת Resume Writers' Ink ציינה במספר ראיונות אינטרנטיים בנושא כתיבת קורות חיים את שמונה הנקודות החזקות ביותר שחובה שייכללו במסמך, על מנת שייבחר מבין מאות הנשלחוים, ולהלן נביאן באופן סמלי לכבוד החנוכה הממשמש ובא (לגזור ולשמור!):

1. פרטי קשר – זה אכן נדמה כמובן מאליו אך מועמדים לעתים קרובות שוכחים לציין זאת, אולי משום שהשאירו אותם לסוף. כמו כן, לפעמים קיימת טעות בכתובת הדואר האלקטרוני המצוינת או במספר הנייד או גם וגם וכך מתפספסות לא מעט הזדמנויות. מגייסים נאלצים להמשיך למועמד הבא אף על פי שלכאורה קורות החיים עונים על הדרישות ורצו לפנות לגורם אליו הם משויכים. לפיכך, זו דרישת החובה מבחינת המאמנת הבכירה: שם, מספר טלפון, כתובת דוא"ל, כתובת לפרופיל הלינקדאין, לינק לאתר או לקובץ בו ניתן לצפות בקורות החיים.

2. כותרות מקצועיות: נא הסבר מה אתה עושה – אחת ההנחיות החשובות בכתיבת קורות חיים היא שיהיה ברור ופשוט מה עיסוקך, לאיזה תחום מקצועי אתה משתייך. רצוי שזה יופיע בהתחלה מתחת לפרטים האישיים ולפני הניסיון התעסוקתי כך שיהיה ברור מה המקצוע שלך ומה אתה מחפש. לא אחת צפיתי בקורות חיים שלכאורה היו יכולים להתאים למשרה אותה חיפשתי אך מכיוון שבתחילת הקובץ צוין כי "מחפשת משרת אדמיניסטרציה ולא הנהלת חשבונות", וויתרתי על הפנייה. כלומר, גם אם הניסיון מעיד על התחום, המיקוד והכתיבה הזו המצהירה מה אני רוצה, במה אני מעוניין, היא חשובה ומרשימה לא פחות מאופן כתיבת קורות החיים ושאר הפרטים המופיעים בהם.

3. שימוש במילות מפתח מתיאור המשרה – מגייסים על פי רוב משתמשים במילות מפתח לסינון במערכות הממוחשבות כדי לאתר מועמדים שיתאימו לאותן כותרות. אי לכך, אם מילות החיפוש יופיעו בקובץ בהיותן זהות, הן יבלטו וזה כבר גורם לתחושת התאמה בקרב המגייס שרואה "צבעי התאמה ממורקרים" בין מילות המפתח אותן הכניס ל-ATS לתוצאה בקורות החיים שעלו מכך. זה קופץ וזה מודגש ולכן כדאי להיצמד לתיאור ולדרישות המודעות, ולהשתמש במושגים ובקיצורים המופיעים בהן. למשל SEO, CFO, DevOps, ועוד מונחים השגורים בימינו בקרב מאתרי קורות חיים, כמו גם מיומנויות רכות ובהן הקשבה פעילה, אינטליגנציה רגשית, מנהיגות חדשנית, ניהול והדרכה, וכדומה.

4. הבליטו הישגיכם – מעסיקים רוצים לדעת מה עשית כדי לשפר המחלקה בה עבדת, אילו תהליכים, פרויקטים קידמת, ייעלת, יזמת, פיתחת, בנית, תחזקת, שימרת ושיפרת. זאת, כדי להסיק האם קיימת הלימה בין החזקות שלך לבין דרישות החברה במשרה הפנויה לאיוש. תסביר את הייחודיות שלך בתפקיד ואפילו תצטט את האופן בו תיאר אותך אחד הממליצים במילוי אחד התפקידים המשמעותיים, כך שהתיאור יישקף את היותך כה נחוץ לתפקיד- באופן מרשים, מוצלח, כאדם הנכון במקום הנכון.

5. פסקה מקדימה- בין 3- 5 שורות – כדאי לכתוב פסקה מקדימה בה יודגש הניסיון התעסוקתי. מעין סיכום קצר ותמציתי שכתוב טוב ומסביר הן כרונולוגית אך בעיקר מקצועית את התפקידים, הניסיון וההתפתחות בתחום עד כה. למשל, תיאור מקצור של המסלול עד להגעה לתפקיד בכיר, או השילוב של הלימודים עם התנסות בפרויקט וכיצד זה סייע לך לרכוש הכלים שבדיוק רלוונטיים למשרה הנוכחית. זה צריך להיות כתוב באופן מעניין ומשכנע, קצר ומדויק.

6. לא להחסיר פרטים – מעסיקים רוצים להעריך כביכול כמותית את היקף העבודה והתפקידים אותם תוכל למלא. כפי שלהבדיל, קונים ציוד ורוצים לדעת כמה זמן יחזיק או כמה מקום יש בו או כמה חזק ומהיר הוא, אותו הדבר מעסיק רוצה פרטים מדידים- כמה אנשים עבדו תחתיך, כמה זמן עבדת כמנהל, כמה זמן נדרש לך למלא משימה מסוימת (דו"ח חודשי, הכנת משכורות וכדומה). לא חייבים להיות אנליסטים בשביל לענות על כך, אלא אנו נדרשים להיות מסוגלים להעריך פרטים כאלו שהינם כעובדות יבשות. כך למשל, מספר שנים בהם עבדת בתור נציג, מספר שנים בהם עבדת בתור אחראי משמרת וכדומה.

מגייסים
7. כישורים והישגים – אמנם על פי רוב אלו יופיעו בסוף הרשימה הכרונולוגית המתארת את הניסיון התעסוקתי, וכמובן באופן נפרד עם כותרת משלהם, אולם אם מדובר בתיאור כמו סיום MBA בהצטיינות או כל פרט חשוב שהמעסיק כנראה ישמח שיש לך ידיעה בו – וודאי כי יש להקפיץ פרט זה מעלה שיופיע תחת הפרטים האישיים ולפני הניסיון התעסוקתי. ככלל: לא להסתיר מידע שסביר להניח כי החברה המגייסת תרצה להיווכח כי קיים, אף אם אין זו דרישת חובה עבור המשרה.

8. כתובות URL ולינקים רלוונטיים – כמשב רוח מרענן כך חשיפת האישיות היא לפעמים זו ש"שובה אותנו". כאשר נפגשים סוג של ישירות עם המועמד, באופן שניתן להתרשם ממנו מבלי שהוא כביכול מנסה, משום שזה באופן וירטואלי (אפילו שוודאי כי הושקעו מאמצים רבים בעריכת הפרופיל, תיק עבודות או כל תוכן רלוונטי) אזי בתוך דקות ניתן לקלוט פיסות מידע שמקורות החיים, אפילו יחד עם ראיון פרונטאלי, לא היינו מקבלים, ולכן פרופיל לינקדאין או לינק לבלוג מקצועי יכול לייתר את קורות החיים, וכן יכולים להיות יתרון משמעותי כאשר המראיין מרגיש כי כבר התרשם מהמועמד באופן אישי, וניתן מבחינתו לחסוך ראיון טלפוני ולהתקדם בתהליך.

תגובה

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן