© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

phone-interview

להתכונן לראיון עבודה טלפוני, הרושם שתעשו קריטי גם לעתיד

ההכנה הנדרשת לראיון עבודה טלפוני

"שלום, אלכס, כאן גלי מחברת יוג'ימון, פונה אליך בעקבות קבלת קורות החיים שלך למשרת מנהל רכש."

מכאן, כבר כדאי לך כמועמד להיות מוכן עם רשימת החברות אליהן שלחות קורות חיים וכך לדעת על איזו משרה מדובר, ואילו קורות חיים הועברו מצדך.

לפיכך, תוכל לענות על השאלות הבאות של גלי, רכזת ההשמה. משום שמיד בתום ההיכרות הראשונית כביכול, מתחיל למעשה הריאיון הטלפוני והנך נדרש להצגה עצמית.

ריבוי המועמדים כיום וקוצר הזמן מוביל לכך כי ההזדמנות שלך להרשים אכן יכולה להיות חד פעמית. לא זו אף זו, המידע נשמר במערכת ויכול וזו תהא הפנייה היחידה אליך בחודשים הקרובים, מטעם הגורם המתקשר כעת.

הכדור בידיים שלך

במידה ואתה מוכן ויודע במה מדובר, אזי האופן בו תתאר את הכיוון התעסוקתי שלך כיום, עשוי לענות בדיוק על דרישות המשרה. אכן כן, כדאי להכין טבלה עם שמות החברות אליהן שלחונו קורות חיים, כותרת התפקיד ודרישותיו.

כך תהיה מוכן לענות על השאלה הראשונה שרווחת כיום והיא "מה אתה מחפש היום?"

השאלה הזו קריטית, משום שייתכן וקורות החיים מראים מגוון תפקידים ורצוי להיות ממוקדים במה שאנחנו מעדיפים לעסוק בו בתפקיד הבא. או לחלופין לשנות תחום או לשוב לתחום שכבר מספר שנים לא עסקנו בו.

זה מדהים, אך מספר מילים יכולות להפוך לתמונה המתארת סיפור שלם

ככלל, תשובות בראיון טלפוני צריכות להיות בבחינת 'קצר וקולע ולא ארוך וצולע.' למשל, בתגובה לשאלה 'מה חשוב לך במקום העבודה?' ניתן לומר אווירה נעימה, תקשורת טובה עם הצוות ועם המנהל, ושתהיה הרבה עבודה.

זו דוגמא מצוינת לתשובה ממוקדת, שממנה ניתן להתרשם כי מדובר באדם שמצפה לעבודת צוות, לתקשורת בריאה ותקינה עם סביבתו וכן נכון לתפקיד בו יידרש להגדיל ראש ולהישאר שעות נוספות במידת הצורך. והרי את רוב הדברים הללו כלל לא אמרתם…

האמת? כן

כנות היא גם מרכיב חשוב וכך ניתן לומר כי חיפוש העבודה שלך גם תלוי בשכר. כך למשל, במידה והשכר גבוה אזי ניתן מבחינתך להתפשר על אופי התפקיד ולבחור באופציה השנייה המועדפת עליך מבחינה תעסוקתית.

חשוב שכן תיווצר איזושהי כימיה ולכן ודאי שמצוין ליצור קשר טוב עם רכזת ההשמה, אך שיהיה בגבול הטעם הטוב– להוציא את המיטב מאתנו ולהרשים- יש לזכור כי זו למעשה שיחה אבחונית!

על השאלה מדוע סיימת את תפקידך במקום העבודה הקודם, יש מגוון גישות כיצד לענות על כך. אך חשוב לזכור כי האמת תמיד עדיפה. הן מכיוון שזה מה שהיה וייתכן כי גם אם פוטרת הדבר היה עקב צמצומים וקיצוצים או שינויים ארגוניים כאלו ואחרים. ייתכן ועזבת מיזמתך מכיוון שלפני כן הייתה תקופה בה קבוצת אנשים שהיו חברייך גם עזבו וזה גרם לירידה במוטיבציה ושינוי מבחינת התרבות הארגונית והדבר השפיע על תפקודך.

מאידך, כנות שגולשת לרמה שלילית מחטיאה את המטרה. מועמד שאומר "את יודעת, למנהל שלי הייתה איזו בעיה אתי," כבר מעלה סימני שאלה וייתכן כי על כך תתעכב הרכזת רוב השיחה, ולמעשה הרושם שניתן היה ליצור כחיובי, כבר הופך לפחות נעים ואף מעורפל ושלילי. כרכזת השמה בעבר, לא יכולתי לדעת וזה פחות היה ענייני מה בדיוק היה בין המועמד לבין המנהל שלו. רוב מה שהתעסקתי בו הוא להבין האם מדובר במועמד רלוונטי עבור המעסיק.

כאמור בעניין הכנות, האמת היא הדרך העדיפה והקצרה, שהרי לא נספר לכל רכז השמה סיפור תעסוקתי שונה. אם כל פעם נמציא את ההיסטוריה התעסוקתית שלנו, בסוף ניאלץ לבזבז זמן יקר בלשנן מה אמרנו למי. בנוסף, רכזי השמה הינם חלק מארגון גדול ולעתים מייצגים חברות רבות ויש לכך משמעות למשרות הבאות עליהן אולי נרצה להתמודד בעתיד.

קורות החיים מעודכנים?

בסיכומו של עניין, ההכנה לראיון הטלפוני הינה המוכנות שלי כמועמד: לאילו משרות שלחותי את קורות החיים ומה הן הדרישות, וכך לפיהן לענות לשאלות הריאיון. במידה ואיני מוכן ובכל זאת נמצא בשיחה עם רכז השמה, כדאי לענות בכנות לגבי אופי התפקיד הרצוי, המרחק הסביר שאני מוכן לעשות כדי להגיע למקום העבודה, השכר והתנאים הנוספים שחשובים לי.

כמו כן, במהלך השיחה יש לתת תשובות ענייניות וממוקדות, במיוחד לגבי סיבות עזיבה, מבלי להיכנס לעניינים רגשיים. שדרו ביטחון וכך תועברו לשאלה הבאה!

המלצה נוספת וחשובה

במידה ונוצרה כימיה בראיון הטלפוני, עדיף לנסות ולדלות כמה שיותר פרטים על התפקיד הבא- מהו תהליך הגיוס מא-ת, מה המבנה הארגוני של המחלקה, מה אופי הארגון ומה יכול להיות היתרון שלך כמועמד כדי לבלוט.

עם סיום השיחה המוצלחת כדאי, מה שנקרא, 'להכין שיעורי בית' לגבי החברה בה מוצע התפקיד, במידה ושמה ידוע לך.

בנוסף, אם נדרש ממך לעדכן קורות חיים או לשלוח אותם בשפה האנגלית, מומלץ ביותר לעשות זאת במהירות. היום, על כל משרה שמפורסמת יש עשרות ואף מאות קורות חיים שנשלחוים.

מועמדים ערניים, עם יד על הדופק ומזיזים עניינים, בולטים לחיוב וסביר להניח כי הם יקבלו את הפידבק המהיר והחיובי גם כן מצד המגייסים.

תגובה

  • ברור ששיחת טלפון ממגייסת אפילו לבירור ראשוני דורשת התייחסות כמעט כמו לראיון, השיחה הזו יכולה לקבוע אם יהיה לכך המשך או שהשיחה תיגמר בדרך שהמגייסת תחליט לעבור הלאה, יש להיות מוכן לכל שיחה ובודאי אם מדובר כבר בשיחת מעין ראיון טלפוני לא לחשוב כי אם יושבים בסלון עם גופיה… זה אומר שבטלפון לא צריך להיות ממוקדים ודרוכים כמו בראיון פרונטלי

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן