© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

זה הזמן לבדוק איזו מן מנהלת את

זה הזמן לבדוק: איזה סוג מנהלת משאבי אנוש את?

זה כבר זורם לך בוורידים. כולם מזהים אותך בארגון. יש מי שחושב שיש לך את התפקיד הכי מעניין, יש מי שמפחדים ממך, יש מי שמנסים לשים לך מקל בגלגלים, יש מי שמעריצים אותך, יש מי שרוצים לתפוס את מקומך, יש מי שלא מבינים איך את מצליחה לעשות את זה וגם לא מבינים בדיוק מה את עושה, יש מי שחושבים שאת פוליטיקאית, שלוחה של ההנהלה, לא סומכים עליך ומתנהגים באופן מלאכותי עד כדי בהלה. יש מי שמתחנפים אליך עם מיני מאפים ביתיים, וכן, יש גם מי שיסרבו לך לבקשותייך החוזרות ונשנות לגבי שינויים.

בכל זאת, את מנהלת משאבי אנוש, ולכן את הדמות שאוהבים לשנוא ושונאים לאהוב! את יודעת כמעט את הכל ראשונה ומנהלת עניינים ביד רמה. פועלת מאחורי ולפני הקלעים במקביל, בשבילך זה פשוט וטבעי להוביל!

לקראת סוף שנה, זמן לחוץ במיוחד ומלא בהערכות עובדים – זה הזמן לבדוק – איזה סוג מנהלת משאבי אנוש את?! השתלטנית, הלומדת או האדישה? מי שבעניינים יודע שתפקיד כזה על פי רוב מונהג על ידי אישה (הכתבה מנוסחת בלשון נקבה אך מיועדת לשני המינים וכמו כן אם טרם שמתם לב היא אף גדושה בחרוזים).

השתלטנית

עינך פקוחה על כל המתרחש ואת משננת לעצמך את המנטרה שאי אפשר לדעת הכל ולהיות בכל מקום, היות ואת מבינה שזהו אחד השיעורים בשבילך! את דומיננטית בארגון ותמיד יהיה לך מה לומר או להוסיף, אין מילה שתיזרק לחלל האוויר ולא תגיבי, אפילו לא ב'בריף'. לשבת אתך בנחת לארוחת צהריים כמעט בלתי אפשרי, את אוגרת אינפורמציה משיחות העובדים ובוחנת גם את מי שאוכל רק בריא.

כמעט כל מילה מחושבת אצלך וייתכן כי קשורה לקידום האסטרטגיה הארגונית. בין אם זה שימור, טיפוח עובדים, או העלאת ההערכה העצמית. הכל בהתאמה לחוו"ד, את כבר תדעי מה ואיך לומר, ותמיד במן טון נחמד! ביטחון עצמי הוא לא מהדברים שחסרים לך, לא למראית עין לפחות, את משקיעה בעבודה ומצפה כך מכולם, כי אצלך אין הנחות.

את יכולה להיות באמצע שיחה חשובה או אפילו לערוך הרצאה לקבוצה גדולה, ואם בחדר הסמוך שני עובדים מתלחשים, את מסוגלת לעצור הכל ובתחבולות לעשות לך מלחמה. את תצאי מהחדר, תהיי בשקט ואפילו תנסי להקשיב, לקרוא שפת גוף, להגניב מבט, הכל כדי שהמידע הזה יניב: מה קורה ומה מתרחש, האם את כבר לא step ahead, האם העובד מתכנן חופשה ארוכה או שמא הוא תיכף עוזב.

את תמיד שם, נוכחת וחדה וקשה לך לפנות עבור אחרים את הבמה, אומרים עליך שאת כה לבבית אך יש בך גם סטרס וחימה. קשה לך להשלים עם העובדה כי יש מהלכים שאינם קורים באופן מושלם, ושלכל צעד משא"ני שהוא יש את החיסרון, כי כך זה העולם!

מנהלת משאבי אנוש רוצה הכרה והוקרה

טיפ לממונים: גברת מנהלת משאבי אנוש היקרה צריכה הכרה והוקרה. הערכה נון סטופ תתקבל בברכה, מההנהלה בעיקר אך גם באופן פרטני מכלל עובדי החברה. רצוי להעניק לה תחושה כי היא הכי חשובה וכי אין לה תחליף (וכן, לחנך בעדינות ולהבהיר כי אין צורך על כל דבר להוסיף). אם יהיה לה את הביטחון הזה, אולי לכולם יהיה קצת יותר שקט, וכך היא תוכל להתרכז "רק" בעבודתה ופחות בדמות האוטוריטה היקית.

האדישה

לרוב, מעל 11 שנים בתפקיד, כבר עשתה את רוב המהלכים המורכבים, אסטרטגית פוליטית וארגונית, עמדה בביקורות והובילה גיוסים מורכבים. נתנה לאנשים אחרים את המושכות ונשארה בטוחה בעצמה, לא תמיד נמצאת במשרד אך כן בעניינים, זו היא האדישה. לפעמים אין לה כוח לסאגה נוספת, לעוד עניין בו מבקשים ממנה לטפל, היא תעדיף להעביר את זה לסגנית שלה ולהמשיך לעמוד כמו בצל.

כבר לא כל כך אכפת לה לומר "די נמאס לי" ולהיאנח בקול רם במשרד, רוצה שדברים יתנהלו על מי מנוחות ולא מבינה מה בדו"ח התקינה לא עבד. מדוע תמיד מישהו קופץ עם איזה רצון ייחודי לשינוי, ואיך זה שעומדים במשרד וממתינים לה לשיחה בכל רגע פנוי. היא אומרת כי היא לא קובעת שכר, ומעדיפה לא לקבל החלטה, אך משא ומתן אצלה הולך מצוין כמו לחם עם חמאה.

תמיד תראה את הצד החיובי בעבודה ובארגון, ותנסה להראות לך אותו בתפקידך, כשאתה חושב לשנות כיוון. היא מתרחקת מאור הזרקורים ובמיני מסיבות ואירועים, תעדיף לקחת יום חופשי ולטפל בילדים. בוחרת לרוב בפתרונות הנוחים והקלים, ואין לה כבר סבלנות לבכיות ומרמורים.

היא מחכה לפנסיה או לאיזושהי התעוררות פנימית. משהו שיגרום לה לאתגר את עצמה אחת ולתמיד. להפיח חיים חדשים בארגון מבחינתה זה בגדר חלום. היא עושה רק את מה שחובה כך שהארגון יישאר יציב ולא ישנה את פניו בו ביום.

טיפ לממונים: ייתכן כי אם תתפסו אותה לשיחה בנושא, תבינו מעט יותר, מדוע קפאה על השמרים ומה גורם לה להישאר. בגדול, היא לא מתרגשת וזה מה שטוב, כך עם כל הדרמות מסביב היא נשארת מחושבת, בטוחה בעצמה ויודעת לפתור את הבעיות ביחסי אנוש טובים לרוב! היא לחלוטין נכס אמתי רק צריכה קצת להתעורר, כדאי שתמצאו מה שיחזיר לה את האוויר למפרשים, כמה שיותר מהר.

סגנונות ניהול

הלומדת

היא כבר שלוש שנים בתפקיד ועדיין לומדת את הארגון, קוראת את כל הניוזלטרים והספרים הקשורים עם התחום. על לשונה תמיד ציטוט או משפט מחץ מאיזשהו ספר, ששמעת עליו רק כי קנית משהו באמזון לילד עבור בית-הספר… היא מדברת על תהליכים, רוצה להביא חידושים, וחושבת שיש תקציב לכל המאוויים. מלאת מרץ ושועטת לחולל מהפכות ונפלאות, והכי מדבר אליה אירועי רווחה וטיולים עם כל הבנות. מדברת עם העובדים בגובה העיניים, נכונה להכירם ובעיקר להבין. כשזה מסתדר עם איזו תיאוריה פסיכולוגית היא כבר תציג שיטה בשלושה שלבים!

היא תצפה בווידיאו הקבוע ששולח נשיא החברה, אף על פי שסביר להניח שלעולם לא יזכור את שמה. היא מתלהבת ונרגשת משינוי של 0.05% בסקרים, עד כי לפעמים נדמה כי היה מתאים לה להמשיך לדוקטורט בפיתוח ארגונים.

העובדים אוהבים אותה ורואים בה כאשת שיחה נעימה, ולמרבה הפלא היא הסיבה בגינה כמה מהם נשארים במחלקה. יש כלפיה הערכה רבה והיא בדרך כלל מאד כנה. מוכנה ללמוד, לבקש סליחה ולהודות בטעות, מאמינה בשינויים הדרגתיים, נלהבת מהעבודה ודואגת לכל פרט גם הפעוט!

טיפ לממונים: אם תשאלו אותה מה הדבר שהכי יפנק אותה זה יהיה יום השתלמות, וכדאי שתנצלו את העובדה כי כשנמצאים בחברתה פתאום לכולם יש סבלנות. חשוב לה לעשות את הדברים נכון ולכן כדאי שתהיה אחראית על נושא המוטיבציה, הטבות ובונוסים. גישתה המרככת עוד תפתיע אותך, היא עשויה לחולל ניסים. ניהול אסטרטגי ושימוש במרפקים ממש לא בשבילה, היא מעדיפה להרעיף תחושה טובה מאשר לנהל מו"מ – ולכן כדאי רק להעצים את הכוח שלה.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן