© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

מדוע חשוב להשקיע בכתיבת קורות חיים

לכל מילה משקל – האם קורות החיים שלכם מכבידים על המגייסים?!

מדוע מועמדים לעבודה כל כך משקיעים במסמך קורות חיים?

מעבר לתוכן, יש את עניין הנראות. כיום, העולם הויזואלי כה עשיר וממלא את חיינו, כך שגם בקובץ קורות החיים יש להדגיש את הפן החזותי. מי שקורות החיים שלו אינם מסוגננים במידה מינימאלית באמצעות צבע בכותרות, או טמפלט וורד נחמד, ניתן לכאורה להעיד עליו כי הוא די שמרן, מעט מיושן או אפילו לא בעניין. כבאמרה הידועה "המדיום הוא המסר", ולכן, אם כל מה שיש לך הוא הזדמנות שליחה אחת כדי להרשים, כדאי שתשקיע במסמך אטרקטיבי, תבליט ותדגיש את מה שצריך.

קורות חיים הם לחלוטין כמו כרטיס ביקור ואף מעבר לכך. בעוד שכרטיס ביקור יכול להיות גם פחות עדכני, וכך ניתן להסביר כי הודפס מזמן והרבה השתנה. עם קורות חיים, אם תשלחו אותם לא מעודכנים זה יכול להעיד על חוסר אכפתיות מסוימת. גרוע מכך, כי אתה מחפש עבודה הרבה זמן או כי אינך מקדיש תשומת לב לפרטים. בנוסף, מבחינת רושם ראשוני זה עלול לאכזב את הקורא המצפה לשמוע בריאיון הטלפוני, את התשובות בהתאמה למופיע מולו על צג המחשב. חשוב כי כל הפרטים במסמך קורות החיים יהיו מעודכנים, ורצוי שיהיו כמה שיותר ברורים. החל מעברך התעסוקתי ועד בחירותיך העתידיות – הכיוון מבחינת הצופה במסמך, צריך להיות נהיר ומובן. כך למגייסת אין צורך להתלבט לפני שמרימה אליך טלפון משום שברור לכל שרצונך להשתלב בסטארט אפ ואינך הטיפוס שייכנס לפירמת רואי חשבון.

אם כן, החל מסוג המשרה, אופי העבודה, התחום וסוג התעשייה, וכלה בכתובות התקשרות ובכישורים, הכל צריך להיות מדויק וממוקד למטרה. עובדה אמנם פחות נעימה אך נכונה היא כי מגייסים צפויים להתרשם ממך גם דרך הרשתות החברתיות. כך, אינם מסתפקים ברושם הנוצר מקורות החיים בלבד, ולכן יש להתכונן היטב לכל שאלה שתעלה וכדאי להיות מוכן להסביר כל פרט, להיות נכון לתת דוגמאות, לאפשר הצצה בתעודות ולהראות נכונות למבחנים וראיונות, כי לחפש עבודה כידוע, זו למעשה עבודה בפני עצמה.

אופן הכתיבה והצגת הניסיון המקצועי

אם קורות החיים יהיו פורמט שנעים לעיין בו, הכתיבה בו ממוקדת ואינה מלאה את הקורא, הפרטים החשובים מובלטים ומודגשים וניתן באמת להתרשם מהפרסונה ולא רק מהפן המקצועי, אזי השגת את התכלית. אולם לכך מספר אתגרים. הראשון הוא הרצון להתאים את קורות החיים לדרישות השוק, או למשרות בתעשייה מסוימת בה תרצה להשתלב. מאידך, הקושי לתאר את כל מה שעשינו בתפקיד באופן שיהא ממוקד ורלוונטי פחות או יותר לכל עבודה בתחום הרצוי.

טיפים לכתיבת קורות חיים בצורה נכונה
טיפים לכתיבת קורות חיים בצורה נכונה

הטיפ שיכול לסייע הוא לכתוב תוכן אותנטי, על מה שעשית וחווית בתפקיד, ולא לעשות העתק-הדבק מדרישות המשרה. החכמה היא להעמיק ולהכניס גם את התכונות והכישורים האישיים בתוך תיאור התפקיד וכך אין מדובר ב"רשימת מכולת" של תכונות, כגון אחראית, סבלנית, ראש גדול, אלא, למשל: העברת מיונים בתנאי לחץ, תוך מענה אדיב וסובלני לשאלות הנבחנים.

בנוסף, נסה שלא להיות רפטטיבי ולחזור על אותן מילים כמו אחריות על.. אחריות על.. ואחריות על.. יש מילים נוספות כגון טיפול ב-, אמון על.., ניהול של.. בנוסף, לאתר תיאורים מלהיבים וייחודים כך שהתוכן לא יהיה בנאלי ומשעמם עבור הקורא, אלא להיפך יהיה מעורר וחדשני ויאפשר לקלוט מסר חיובי כי נהנית מהעשייה, ולא רק כי אתה מחפש עבודה כי נמאס או כי חייב.

יתר על כן, כידוע, מומלץ לצמצם הכל לדף אחד! אלא אם אתה מגיע מעולמות הרפואה או הביוטק ונדרשת רשימת ביבליוגרפיה ארוכה ומייגעת (אך מרשימה לכל הדעות!). עניין צמצום התוכן לעמוד אחד הוא בהחלט אחד האתגרים כאשר לפעמים משפטים, בעיקר באנגלית, הופכים להיות ארוכים ומורכבים אך נדרשים ביותר ומוסיפים!

זה רק אחד מהאתגרים שבגינם ב- PLATFORMUST עבודה זו נעשית על ידי כותב תוכן המנוסה בעבודת הגיוס. זאת ועוד, בפלטפורמה פועלים בשיתוף פעולה מקצועני קורות החיים, שיוצרים את מסמך קורות החיים כקובץ מעניין, ממוקד ורלוונטי מבחינת התוכן, ומעבירים הוראות ודגשים מיוחדים למעצבים הגרפיים, שמקבלים לפעמים הרבה יותר מעמוד אחד. וכך, בתהליך חשיבה מרכיבים את המסמך באופן בו מושם דגש על התוכן על פי הוראות העורך, בשילוב עם המבנה החדשני שיאפשר זאת, כך שהמשקל יושם על הניסיון הרלוונטי, ולא ילאה את הקורא. הוראות העורך יכולות להגדיר גם להיפך, כיצד להימנע מהבלטת נקודות החולשה, וכן מה הסדר לפיו בדרך כלל, סורקים את המסמך, במקרה ומדובר בגוף אנושי ולא במכונה אוטומטית.

הבלטת הדברים החשובים במסמך קורות חיים
הבלטת הדברים החשובים במסמך קורות חיים

ראוי לציין כי בסיום המהלך, לעתים השינויים הנוצרים בעקבות מלאכת העיצוב, מאלצים את המעצב להחזיר שוב את הכדור לידי עורך התוכן, המעוניין בתוצאה מסוימת הן ויזואלית והן מבחינת הכתוב, וכך עליו לחשוב מחדש כיצד לנסח או לעצב שנית, פסקה שתוצאתה אינה מספקת אותו בפורמט החדש (עבודת צוות כבר אמרנו?!)

אתגרים נוספים הם גודל הכתב, השוליים, האם להכניס מגוון כתובות וקישורים למגוון אתרים או תיק עבודות, הכל נעשה במחשבה מעמיקה ויצירתית, ובהבנה של החשיבות והרצינות הנדרשים עבור התהליך. קורות החיים מסתובבים מי יודע היכן ומצד אחד מועמדים רוצים להשמיט פרטים שמעדיפים כי פחות יושם עליהם דגש, ומאידך רוצים להבליט ולהדגיש דברים חשובים, כמו מיומנויות אקסל, אף אם אינם בהכרח 'שולטים בהם.' איך לשלב בין מילים גבוהות ודיבור יומיומי, וכן איך להתאים את עצמי, לאחר ההתרשמות מקורות החיים, ולהרשים גם בראיון האישי?

כל זאת ועוד, ניתן במסגרת שירותי האתר, כפלטפורמה לכתיבה, עריכה ועיצוב גרפי של קורות החיים. וכן, ניתן לקבל גם תרגום לשפה האנגלית, שכמובן נערך על ידי אנשי HR מנוסים בתחומם ודוברי אנגלית שפת אם. השירות באתר מאפשר לפנות אלינו במגוון הערוצים ולקבל חוות דעת מקצועית על מסמך קורות החיים הקיים שלך. אל תהסס לפנות אלינו. ייתכן כי רק נחדד עבורך מספר נקודות מועט, ונחזק את התוצאה הטובה שכבר קיימת. למי שטרם הספיק להשיג את הקצב, כדאי בהחלט להיעזר בצוות המקצוענים ולערוך קובץ קורות חיים כך שיהיה מרוצה ממנו ואף גאה להציג אותו לכל ארגון איכותי ומעסיק רציני. בהצלחה.

תגובה

  • שני יוסף

    רק כעשיתי אצלכם שדרוג קורות חיים הבנתי כמה זה חשוב ורק לציין את ההשפעה כל כך בתהליך חיפוש העבודה, בהזדמנות זו תודה לכל הצוות של Platformust שעזר לי בזה!

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן