© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

כתיבת קורות חיים

כתיבת קורות חיים כהכנה ישירה לראיון עבודה

כפי שמספרים סיפור ותוך כדי כך נזכרים בפרטים נוספים ומוסיפים אותם במהלכו, ויש המכנים זאת אף במהלך הרצאה כאנקדוטה או כבמאמר מוסגר, בין אם מדובר ברקע לנושא העיקרי או בהערות צד חשובות, וכל זאת בכדי להקל על המאזין בהבנת הפרטים בהמשך, כך פועלת גם שיחת הטלפון עם עורך קורות החיים, המסייעת עבור המועמד להיזכר בפרטים נוספים, להרחיב ולהסביר עליהם.

מדובר בפרטים חשובים לא רק למען כתיבת מסמך קורות חיים נוצץ, אלא משום שמדובר בכלים רלוונטיים אותם רכש המועמד, בניסיון תעסוקתי מהותי ובחזקות אישיות שלו, עליהן לא בהכרח חשב ואותן לא בהכרח החשיב. כל אלו, באים לידי ביטוי רק בשיחה כזו מעמיקה שנועדה כדי לערוך את המסמך בצורה המיטבית, ולא בכדי לבחון ולאבחן את התאמת המועמד למשרה ספציפית (לכן גם אורך הרוח והסבלנות של עורך קורות החיים יהיו שונים באופן מהותי משיחה עם מגייסים, בפרט בשיאו של יום העבודה).

עורך התוכן המגיע מעולם הגיוס וההשמה, מודע היטב להליך איתור החולשות והיתרונות של המועמד באמצעות מסמך קורות החיים שלו. העורך עובר על כל תפקיד ותפקיד לא רק על מנת להבין אותו לעומק, אלא גם שואל שאלות רלוונטיות תוך כדי. למשל: האם נדרשת לנהל מו"מ בקניית מודעות הפרסום? דבר שהמועמד כלל לא חשב עליו משום שמדובר על משרת מדריך ולא על משרת איש שיווק. יחד עם זאת, זהו פרט חשוב וודאי כי כל תכונה ומאפיין של המועמד כיום עשויים לבוא לידי ביטוי במסגרת התפקיד, אף על פי שאינו הוגדר לכך לכתחילה, היות וסביבת העבודה היום כה מורכבת ודינאמית.

אופן הניסוח

דבר נוסף הוא כמובן אופן הניסוח. כאשר קורות החיים כתובים ברמה גבוהה ומפורטת תוך שימוש בנתונים סטטיסטיים ולא באופן דל ופשוט, הדבר לא רק שמוסיף לרושם הנוצר אצל הקורא, אלא מלמד אותו על יכולות המועמד ורמת התאמתו לתפקיד. כך חוזקו של המועמד בתחום אחד יכולה לחפות ממש על חוסר אחר ולהטות את הכף לטובת זימונו לראיון ראשון.

העורך גם ידגיש בפני המועמד תוך תהליך כתיבת קורות החיים, כי כאשר המועמד מתכונן לראיון, כדאי לו להיעזר בקורות החיים וכך להשתמש במילים גבוהות ובניסוחים התואמים את דרישות המשרה, אך לא באופן שבו הוא מעתיק נוסחי מודעות הדרושים אלא מביא משהו שלו, כלומר על פניו מדבר בשפתו. דבר זה מאד חשוב עבור המראיינים, שהרי אופן הניסוח מהותי בימינו לכל תפקיד שהוא ובא לידי ביטוי בתקשורת בינאישית במגוון אופנים ואמצעים, טכנולוגיים וישירים.

לפיכך, עריכת קורות חיים בפלטפורמסט מכילה גם הכנה לראיון העבודה בפן המילולי. כלומר, כיצד ראוי להגיש את תוכן הניסיון התעסוקתי. כך, המועמד מגיע לראיון העבודה ממוקד יותר, מכיר ומודע יותר לסל הכלים העומד לרשותו, ויכול לדבר על כך באופן בטוח יותר, להבליט ולהדגיש דברים מהותיים ונוספים שקודם לכן לא סבר כי הם רלוונטיים לכדי הזכרתם בראיון העבודה.

יחד עם זאת, דורש העבודה גם יכול להבין מה הידע או הניסיון החסר לו, ומה כדאי לו להשלים במידה ומעוניין למשל להיכנס לתחום שונה – מה יעזור לו מתוך הכתוב במסמך קורות החיים ומה עליו לרכוש במסגרת לימודית כזו או אחרת, ואולי אף להיעזר בפלטפורמסט והשותפים שלנו כדי לרכוש ידע בסיסי באקסל לדוגמא, כדי שיוכל להוסיף זאת למסמך קורות החיים.

כתיבת קורות חיים, עריכת קורות חיים Platformust

מלאכת מחשבת

כתיבת קורות חיים היא לגמרי מלאכת מחשבת ותכונות המועמד בהחלט באות לידי ביטוי בקובץ המוכן. מסמך קורות החיים משדר מעבר למסרים כתובים, איזשהו "Say" מסוים ואף יוצר תחושות, ממש כפי שנוצרות בקרב מבקר במוזיאון העובר בין היצירות המוצגות. הרי שהמגייס מזפזפ או מדפדף בין קבצי קורות חיים בלחיצת כפתור, כמו אדם המעיין באלבום מוחשי ומעביר עמוד- עמוד. לא רק שמילות המפתח אותן מחפש המגייס מופיעות באופן מובלט (כמו מודגשות בצבע) בגוף המסמך במהלך החיפוש, אלא גם כמובן עיצוב המסמך אף הוא מוסיף לרושם הראשוני.

עיצוב המסמך והעמדת התוכן באופן נהיר, מובלט ונעים לקריאה, פועלים במגוון מישורים. ראשית, חוויית אבחון המועמד על סמך קורות החיים, הופכת לנוחה ויעילה יותר. כאשר חומר הקריאה מוגש בצורה מסודרת ומאורגנת ואופן מבנה המסמך ברור, קל יותר להתמצא בו ולהבין את מה שעשה המועמד במסגרת תפקידיו הקודמים. כשמסמך קורות חיים מתפרס על ארבעה עמודים, ללא הדגשות, וכתוב באופן מרושל, המגייס יתקשה באבחון הניסיון התעסוקתי של המועמד ובאיתור הנתונים הנדרשים לו לצורך אנליזה מעמיקה יותר, ולכן יעדיף לעבור הלאה. במקרה כזה, רק במידה ולא יימצאו מועמדים מתאימים עשוי המגייס לחזור למסמך הכתוב באופן האמור. לולא כך, אין לו סיבה מיוחדת להתאמץ כל כך, שכן באם כותב קורות החיים לא מייחס חשיבות למסמך וכך כביכול למעשה לעצמו, מדוע על המגייס לעשות כן?!

עיצוב קורות חיים מביא ליצירת רושם חיובי על המועמד

דבר נוסף, עיצוב קורות חיים יוצר רושם על המועמד כאדם שלוקח ברצינות את הכנת קורות החיים ומבין כי מישהו אכן מאבחן את ניסיונו התעסוקתי באמצעותם. המועמד מבין כי אופן הגשת קורות החיים מסייעת למגייס בהפעלת שיקול הדעת האם להעבירם הלאה, והאם יזומן לראיון. כלומר, כתיבת קורות חיים לא רק יוצרת אימפקט משמעותי דרך התוכן, אלא אופן הגשת המסמך עשוי להכריע באם זה המועמד שיהיה נכון המגייס לקדם אותו.

דבר שלישי, מסמך קורות החיים מעורר רגשות. לא אחת התרשמתי מקורות חיים של מעצבים גרפיים שעוררו התפעלות ואף חיבה בקרב חבריי לצוות. מומחים בתחום עורכים ומעצבים קורות חיים בצורה כה מקורית ומרתקת, עד כי קשה שלא להחמיא להם על העבודה היפה. חיצים, תרשימים, תמונות ומסגרות מועלות לאורך הקובץ, מרשימות ומהנות כאחד. כמובן, רצוי לתת את הדעת על אופן העיצוב, כולל שימוש באי אלו צבעים (אף על פי שלרוב רצוי שלא להתפרע מדי, ולהשתמש בשני צבעים בלבד) ולהחליט מה מתאים הן לאישיות המועמד והן לאופי המשרה.

לסיכום, תהליך כתיבת קורות החיים בפלטפורמסט הינו כהכנה לראיון עבודה. הן משום שסביר להניח כי השאלות שיועלו מפי עורך המסמך יהיו אותן שאלות עליהן יתושאל המועמד שוב על-ידי המגייסים, והן משום שבכוחן של המילים המופיעות במסמך לייצר את הרושם הרצוי ולעורר את המגייס לפנות אל המועמד. כך, מועמד שמתכונן לראיון העבודה בהתאם לקורות החיים שלו, הנכתבים באופן מהוקצע, יהיה מוכן להרשים בראיון ולשכנע כי הוא אכן המועמד המתאים, כפי שעולה מקורות החיים שלו. דבר חשוב לא פחות הוא ההתייחסות לעיצוב ושילובו בהתאמה לתוכן הכתוב במסמך. אלו מסייעים לייצר מוצר מנצח, המובנה באופן נכון, והמעלה נכונות מצד המגייס לפנות למועמד שלקח את נושא כתיבת קורות החיים שלו ברצינות, ואף התאמץ לעצב את המסמך באופן המתאים למשרה הרצויה.

תגובות (2)

  • שלחתי בדף התמיכה שלכם הודעה וצירפתח את קורות החיים שלי, אשמח לקבל עזרה בעיון בקורות החיים שלי והכנה בראיון לעבודה, הפרטים בהודעה, לאור המצב אודה על הדחיפות תודה!

  • דנה כהנמן

    כל ראיון עבודה אני נזכרת בטסט המעשי, את הראשון נכשלתי כי המורה התקמצן עלי בלנהוג שעה לפני הטסט, החלפתי מורה ולפני הטסט נתן לי לנהוג יותר משעתיים בבוקר וכל הזמן הרגיע אותי כי ידע שאכלתי אותה בקודם ובגלל זה עברתי מורה, ותקן אותי בעדינו כמה דברים ועד שהגעתי לטסט פשוט נהגתי הכי רגיל ורגוע ועברתי בקלות, ככה זה ראיון אין מצב שאני הולכת בלי לדבר עם המלווה שלי לפני כל ראיון פקל אין מצב ללכת ללא הכנה וללמוד את הקורות חיים בעל פה! תזכרו עצת זהב ממני :))

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן