© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

התגברות על סיכונים

דרכים נבונות כדי להרשים בראיון טלפוני

כמועמדים, ראיון טלפוני הוא כהכנה להתמודדות האמתית עם המעסיק. אל תסמכו על כל אחד כי הוא אכן ייתן לכם את המידע הנוסף לגבי המשרה, מה שנקרא 'מאחורי הקלעים' מבלי לקחת מכם משהו בתמורה. כלומר, היו זהירים לגבי שאלות המובעות מצדכם כבדרך אגב ולמעשה חושפות איזו חולשה מקצועית כביכול שלכם.

כדוגמה: מועמד לא חייב לספר מה הוא לומד. במידה ויש לו אילוץ כזה אינו חייב לשתף היכן לומד ובאיזה יום ושעה, אלא אם כן זה רלוונטי למעסיק- מה שנקרא 'כשנגיע לגשר- נחצה!' מועמדת לא חייבת לשתף כי מוטל עליה תפקיד איסוף הילדים מחוגי אחר הצהריים, או כי באחרונה ערכה שינוי מהותי בשגרת חייה, וכדומה.

ראיון עבודה טלפוני זו לא שיחת מרעים. מציאת עבודה זו עבודה בפני עצמה, ואופן תפקודכם במהלך יכול למצב אתכם כמועמדים איכותיים ולכן מועדפים, או לסמן אתכם כ'הססנים, פזיזים, קלילים, כבדים, יורים לכל הכיוונים או לא סגורים על עצמכם' ועוד מיני כינויים.

ישנן דרכים נבונות כדי להתמודד ולהרשים בראיון טלפוני. בתמציתיות אציין כי חשוב שתנהגו באדיבות ושדרו את מסריכם בנועם במהלך השיחה, על מנת שתהא נכונות להקשיב ולקבל רושם ותחושה חיובית ממנה. אולם יש לעשות זאת תוך שיקול דעת, עם ההכנה הנדרשת הן לשליחת קורות החיים, הן לשיחות הראיונות הטלפוניים, הווירטואליים והפרונטליים, וכן לכל התפתחות שנובעת מכל אלו יחד.

רצוי להגיע מוכנים, להיות מסוגלים לשלוף בעל פה את הדברים המרכזיים שעשיתם בכל תפקיד, לדבר עליהם בביטחון ובנינוחות ולשדר הצלחה. מותר להגיד "אני צריך לחשוב על זה כמה ימים" ולחזור למגייסת עם תשובה. זה יוצר רושם של אדם רציני וגם עשוי למנוע תקיעות במהלך השיחה על נושאים מסוימים כגון מיקום ודרכי הגעה, קידום, שכר, תנאים ועוד. קחו נשימה, כשתתקלו בעניין שפחות תעדיפו לפתוח כרגע, תנסו להעבירו להמשך השיחה – כך שקודם כל תבינו על מה מדובר, כשאתם יודעים מה הפרטים שמבחינתכם חשוב לכם לדעת, כעין סף ראשוני, וכך תוכלו גם לחסוך לכם ולמגייסים זמן יקר מפז.

שתפו:
תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן