© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

לשליפה בעת הצורך. כתיבת קורות חיים במספר גרסאות

האם יש ליצור מספר גרסאות לקורות החיים?

שאלת השאלות, או לכל הפחות אחת השאלות השגורות בפי הפונים אלינו לכתיבת קורות חיים. נדמה כאילו מקבל המועמד סוג של הארה, ומפנים את העניין כי אנו הולכים לקראת תהליך של בחינת ההיסטוריה התעסוקתית שלו ודליית הפרטים הרלוונטיים לצורך שדרוג, עריכה או אפילו בנייה מחדש של המסמך. ואז, במעין הברקה כזו שואל האם כדאי שיהיו לו שתי גרסאות? למשל, אחת לצורך משרות בכירות יותר כגון משרת ניהול, והשנייה למשרות בתחום שלו שיאפשרו לו להמשיך להתפתח ולהתמקצע.

יש מקרים בהם למועמד ניסיון תעסוקתי מעולמות שבמבט ראשון נשמעים כחסרי קשר לחלוטין, למשל, התנסות בתפקידים מעולם הרכש וגם מעולם השיווק, וקורה לא אחת כי מספר תפקידים משלבים בין שני תחומים עיקריים. אך עולה השאלה האם נדרש לבנות לכל תחום מסמך קורות חיים משלו, בכדי להציג את המועמד כמעין "מוצר מקצועי חזק" העונה לדרישות התחום באופן מוחלט לכאורה. כך, לגרום לקורא להיות בטוח כי יש כאן מועמד מנצח, הבולט בניסיונו המתאים מעל מתמודדים נוספים, ולעורר פניות נמרצות מצד מגייסים, בלא היסוסים.

אז ככה, אם ברור בהחלט כי יש לך שני כיוונים שאליהם אתה עתיד לפנות – התשובה היא כן. כל שכן כשמדובר בשני כיוונים שיש לך בהם רקע וניסיון משמעותי – תעסוקתי, התנדבותי, לימודי. להבין כי קורות חיים הכתובים היטב, הם מפתח הכניסה למסלול המירוץ אל עבר המשרה הרצויה, ועמה השיפור הצפוי מבחינתך, העלייה בהיקף האחריות, אופי התפקיד וההטבה בתנאים. הניסיון הקיים תמיד ישמש אותך, ונועד כדי להוות את קרש הקפיצה למשרה הבאה.

לכן, ניתן לערוך שני קבצים המשקפים כיוונים שונים, כאשר בכל אחד מהם יבוא לידי ביטוי תחום אחד באופן מובהק. התוצאה עשויה להיראות מעט דומה, משום שכאמור לא ניתן להתעלם מהרקע הקיים. אך למעשה העריכה הנדרשת יכולה להיות מינימלית עבור כל מסמך. כך למשל שינוי כותרת המשרה תהיה בהתאמה לכיוון הרצוי, וכתיבת תבליטי החזקות יענו על מגוון הדרישות בתחום. אנו לא אחת ב- Platformust עורכים שני קורות חיים במחיר אטרקטיבי, בכדי לענות לבקשת המועמד לקבל שני מסמכים שישקפו את היכולת שלו להתמודד על משרות בתחומים שונים.

עדכון גרסה לצורך שינוי קריירה, אינו הכרחי

שינוי כיוון ואנקדוטה בעניין התבליטים

רצוי שכתיבת קורות חיים בגרסה נוספת לא תהא לצורך שינוי כיוון לתחום חדש לחלוטין, ועדיף במקרה שכזה להשאיר את ההיסטוריה התעסוקתית הקיימת בקובץ אחד. מעבר לקריירה שנייה, או כמו שנהוג לומר, חישוב מסלול מחדש, נובע על פי רוב מתוך איזושהי תחושת מיצוי, אי שביעות רצון או חוסר בהירות לגבי ההמשך. כדי להגיע להחלטה כזו באופן החלטי נדרש תהליך מסוים מצד המועמד ובו יבין לאן מועדות פניו. אך כפי שלא ניתן למחוק את העבר, כך כתיבת קורות החיים, גם במקרה כזה, תיעשה מתוך הניסיון הקיים אל עבר התפקיד הבא, וזה, על פי רוב, מבוסס על החומר שבנמצא.

בין אם המסלול המקצועי שלנו כבר ברור לנו מגיל צעיר ובין אם לאו, חייב להיווצר איזשהו סיפור מצד הקורא. כך שגם אם שיניתי תחום, מניהול תעשייתי להוראה לדוגמה, הדבר יובן דרך התבוננות בקורסי ההכשרה או בעזרת הבנת אופי התפקידים שביצעתי כמטמיעת תוכנה עבור מוסדות משפטיים, מה שדרש ממני להדריך וללמד באופן פרטני ובקבוצה, וכדומה.

אנקדוטה בעניין התבליטים, בהדרכה שקיבלנו ב- Platformust בנושא קורות חיים, הועלתה השאלה מדוע חייבים להשתמש בתבליטים, ומישהו הוסיף והעיר כי נראה שקורות חיים ו- Bullet points (תבליטים) הם כביכול נשואים, כאילו אין אפשרות שאחד מהם יופיע ללא השני. לעניינינו, השאיפה היא שכל תבליט יהיה דומיננטי בפני עצמו וישקף פן מקצועי הנבדל מהתבליט הבא, אך יחד עם כולם, יהוו תמהיל שהוא הרצוי והמשקף ביותר את היכולת שלי כמועמד לענות על דרישות המשרה בצורה המיטבית.

כמו כן וכנהוג, ניתן להוסיף סיכום קצר המהווה תמצית של תפקידים משמעותיים (כשורה או שתיים מתחת לכותרת המשרה). מובן שכדי להדגיש ניסיון בתחום מסוים, נדרשת כמות של תוכן מספקת המוכוונת לתחום הרצוי, ולשם כך נדרש להציג תוכן איכותי וכתיבה ברמה גבוהה. עם זאת, יש לשמור על כמות סבירה של תבליטים, (או מספר הגיוני של שורות המתארות כל תפקיד) על מנת שלא יהיה מצב של "תפסת מרובה לא תפסת". לסיכום, על כמות התוכן להיות במינון הנכון וכן במגוון הרצוי – המציג את אופי המשימות עמן התמודדת, פרויקטים והישגים מיוחדים, וגם אותך כבעל המקצוע, וכיצד אישיותך באה לידי ביטוי במילוי תפקידיך במהלך השנים.

 אם כן, כמה גרסאות?

למרות כל האמור, היום כמעט כל תפקיד מכיל מגוון נכבד של דרישות וכישורים מעולמות תוכן שונים, כך שלא בטוח כי שתי גרסאות הן בהכרח הפתרון האולטימטיבי. מה שכן בטוח הוא כי כתיבת קורות חיים הופכת להיות יותר ויותר מאתגרת ודורשת לא מעט עבודה. להבנתי, לכל משרה יש לשכתב את קורות החיים כמעט מחדש, וכך לתת מענה, במידה ואכן קיים הניסיון כמובן, לדרישות השונות העולות ממנה לעומת משרות אחרות. זאת אם ברצוננו, ובפרט אם ביכולתנו לסמן את אותו ה- V הרצוי בכדי לענות על כל הדרישות הקיימות במודעה.

ניקח לדוגמה דרישה טריוויאלית של "ניסיון בעבודת צוות". אם אנחנו רוצים לענות לכל דרישות המשרה וזו אחת מהן, והיא אינה מופיעה באופן ברור בתפקידים השונים אותם הצגנו, כדאי שנוסיף זאת, ורצוי בחכמה ולא באופן של העתק-הדבק. מדוע? ראשית, סביר להניח כי המגייסים מכירים את תוכן המשרה בעל פה, והם משננים אותו באזני המועמדים עשרות פעמים מדי יום. אם נעשה סוג של העתק-הדבק מדרישות המשרה אל קורות החיים שלנו, זה עשוי להיראות כמוכר, ולכן כדאי למצוא דרך יותר יצירתית ומתוחכמת. שנית, על פי רוב מדובר בתוכנות הסורקות את קורות החיים ולכן אם כתוב עבודת צוות וזה מה שמחפשים, כדאי כי לכל הפחות המילה צוות תופיע גם במסמך שלנו. כמענה לדוגמה נכתוב למשל: עבודה יומיומית ואינטנסיבית תוך שיתוף פעולה עם צוות הרכזות, העובדים וההנהלה.

אם כן, מספר הגרסאות שיש להכין בעת כתיבת קורות החיים יכולה להיות כמעט בלתי מוגבלת, וכך לענות באופן יצירתי ומציאותי כאחד, על כלל דרישות המשרות השונות. חשוב להקדיש המון מחשבה בתהליך, גם מכיוון שאנו רוצים לענות על דרישות המשרה, ולכן יש להציג את הניסיון שלנו כהוכחות כתובות לכך כי הוא הרלוונטי, וגם מכיוון שבהגיענו לשלב הראיון ובבואנו לספר על התפקיד, נרצה להשתמש במילים הנכונות ולתאר את היכולות והכישורים שלנו בצורה המרשימה והמשכנעת ביותר! כדאי לזכור שתהליך בניית קורות החיים אינו מהווה סיום אלא התחלה של המסע למציאת העבודה הבאה, וככל שנדייק יותר בשליחת החץ, כך נגדיל את הסיכוי כי הוא יפגע במטרה.

כתיבת קורות חיים כחץ למטרה

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן