© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

העתק הדבק בקורות חיים: כן בתוכן לא בעיצוב

העתק-הדבק בכתיבת קורות חיים: לא בתוכן, כן בעיצוב

כפי שכבר הוזכר כאן בנושא כתיבת קורות חיים, אין אפשרות ליצור מסמך שהוא כה אישי, באופן של העתק-הדבק, שכן תוכן מדבר, ואם עושים זאת הוא מציג אותנו באופן בלתי מקצועי, מרוחק, קר ומנוכר, כוללני ובלתי משקף. יש אפשרות לקבל השראה מסגנון כתיבה מסוים ולעצב את התוכן באופן דומה לזה של אחרים, אך אי אפשר לכתוב את אותו תוכן כאשר באים לתאר אפילו שני עובדים שממלאים את אותה משרה, באותה חברה ובאותו משרד.

כל אדם ממלא את תפקידו באופן כל כך ייחודי ושונה, ולוקח את המשרה למחוזות חדשים באופן שרק הוא יכול לעשות. ביכולתו של עובד אחד למנף את עצמו יחד עם התפקיד, מנקודה אחת לנקודה חדשה לחלוטין, ולהתפתח יחד עם פיתוח המשרה, בעוד אחר יכול לשקוט על שמריו ולהשאיר הגדרת התפקיד כפי שהוצגה טרם קבלתו לחברה. יתרה מכך, יש אנשים שהופכים מזוהים עם תפקידם, אף יותר ויותר עם הזמן, כך שכותרת התפקיד ושמם הפרטי נהיים ממש כתיאור אחד.

עיצוב קורות חיים

שילוב של תוכן ונראות

בקרב מגייסים וצופים לצורך התרשמות והעברת חוות דעת על קורות החיים, יש כיום ציפייה כי הקובץ יהיה מעניין. הן מבחינת התוכן והן מבחינת הנראות, קורות חיים אמורים לשדר את המסרים שבהם באופן שיהיה נעים לקריאה ולצפייה, מעורר מחשבה ואפילו מסקרן. בעידן בו תוכן, נראות, ושניהם גם יחד, מאד מדברים, מוכרים, משווקים ומשנים – פותחים או סוגרים דלתות ויוצרים הזדמנויות – מסמך קורות חיים חייב להיות כמניע לפעולה, כמו להרים טלפון ולחייג, לשאול שאלה, לבדוק פרטים ברשת על המועמד, להתעניין בדבר התחום בו עסק, הפרויקט בו היה שותף, וכדומה.

כפי שאנו עשויים לכאורה להיתקל בפוסט ארוך ברשתות החברתיות, שבמבט ראשון נראה לנו כזה יבש ומשעמם, ללא תמונה וללא וידאו עם סוכריות קופצות וכל מיני הפקות מתוכנתות, ולמרות זאת נמצא את הסיבה לחפש מה כן חשוב בו, או מדוע פורסם, כך גם עם קורות החיים – מגייסים מעוניינים למצוא את המועמד, הם נכונים לאתר אותו, ועל כך הם משקיעים שעות רבות במהלך היום. לכן, בכוחו של התוכן הממלא את המסמך, יש כדי להרשים, לשכנע ובעיקר להשפיע.

בשביל לענות על הדרישות המצופות מאתנו כמועמדים המתמודדים על משרה, בעת כתיבת קורות חיים, רצוי בין השאר לציין נתונים. לא מעט מועמדים לעבודה עמם שוחחנו, מתקשים לתאר כישורים בולטים והצלחות, ונאלמים דום בבקשתנו להציג תכונות חיוביות והישגים. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי אלו הפרטים החשובים עבור המעסיק, ובפרט כשמדובר במספרים, הם מופיעים באופן מובלט ביחס לתוכן המילולי.

לכן, כדאי למשל לפרט את הגדלת היקף המכירות באחוזים (%), ולהוסיף סימני מטבעות כשמדובר בניהול תקציב ($). רצוי גם לציין את מספר העובדים עליהם הנך ממונה, תהליכי שיפור שהובלת, שווי מוצרים, וכו'. חשוב לזכור כי ברצונך גם להשאיר את פרטי החברה עליה מדובר, באופן שיהא מכבד ולויאלי, ולא לשפוך את כל המידע כבהינף יד, בין אם זה מקום עבודתך הנוכחי או נחלת העבר מבחינתך.

עוד ניתן לכתוב משפטים המתארים את האופי הניהולי הייחודי שלך. כך לדוגמה, "פיתוח קשרים בין אישיים ויישום כישורי הניהול שלי דרך למידה של התרבות המקומית" יהיה דבר שניתן להציג כסגנון מקצועי, בעודך מתמודד על משרת רילוקיישן. כך שמעבר לתוכן הכתוב באופן הרשמי והנהוג, מתווסף מעין טעם המסייע באישור עובדת התאמתך למשרה.

בולט זה הרגיל החדש

טוב להיווכח לעובדה כי היום כבר רוב המועמדים מבינים את חשיבות העיצוב של מסמך קורות החיים ולכן נעזרים בכישורי הגרפיקה של הצוות המוכשר של Platformust, לצורך הבלטת קורות החיים שלהם על פני אחרים. עד כמה שזה נשמע שולי, זה בהחלט אמתי. כפי שאנו אוכלים גם עם העיניים, כך גם עוצרים ומתרשמים ממסמך שנראה טוב, מסודר, מושך ואטרקטיבי.

ודאי שכך לעומת בלילי מלל בלתי מסודרים בקבצי וורד מבולגנים למיניהם שמעייפים את המגייסים עוד בטרם נכונו לקרוא מהם משהו! לכן היום, גם במשרות הנחשבות אפורות לכאורה, ובהן רואי חשבון, עורכי דין ומנהלים אדמיניסטרטיביים, אנו נראה איזושהי אמרה שיווקית גם בפן העיצובי, ואפילו נדרש אנו להבליט את תוכן המסמך בצבעים ובסגנונות, כבקשה נחרצת המגיעה מצד המועמד.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן