© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

כתיבת_קורות_חיים_לבכירים_באנגלית_ובעברית - PLATFORMUST

תשדר User Friendly – כתיבת קורות חיים לבכירים

כתיבת קורות חיים בכירים כמו בכל דבר – מחשבה בוראת מציאות קיימת.

אם אתה חושב שיפסלו את מועמדותך או כי זו אינה רלוונטית מפאת גילך או כי אתה overqualified, אז זה מה שתשדר למעסיק וכך יתרשם.

10 הטיפים הבאים במאמר מטה, נועדו כדי לסייע לך לטאטא את האבק מקורות החיים

קורות חיים שנכתבו אי שם לפני מספר שנים, כשעוד פורמט פשוט של תוכנת וורד בגרסה הראשונה שלה, היה רלוונטי.

עשרת הדגשים המומלצים כאן עבורך לכתיבת קורות חיים לבכירים נועדו כדי לתת לקורות החיים שלך את משב הרוח המרענן הנדרש עבורם, ולא כדי להמציא יש מאין.

כלומר, עליך לקחת בחשבון את האפשרות כי כדאי לך לאמץ לפחות כמה מהטרנדים הנוכחיים, שכנראה כאן להישאר, כדי להתאים את עצמך למציאות התעסוקתית השוקקת, ובהם: הרשתות החברתיות, פעילויות קהילתיות, תרומה של ידע מקצועי והשתתפות בפורומים מוכרים, וקריאת ניוזלטרים וחומרי העשרה המגיעים מהצינורות הכי עדכניים בתעשייה – זו שברצונך להתברג או להישאר בה.

1. טשטוש הגיל – נכון, זו גישה נכונה ומציאותית. אין צורך לכתוב כי סיימת תואר ראשון בשלהי שנות השבעים, כפי שלא יצוינו שנות השירות הצבאי וכל הפרטים בדבר השתלשלות האירועים במהלך הקריירה שלך, אלא רק עשר עד עשרים השנים האחרונות, תלוי עד כמה רצונך להדגיש תפקידים או מקומות עבודה מסוימים.

2. יש לך כ- 10 שניות כדי להרשים – לפיכך, מעבר לקורות חיים האם כדאי להעתיק ולהדביק ולעיצוב הקובץ באופן נקי, מושך ומקצועי, רצוי לכתוב הישגים כמותיים ולהשתמש במספרים ובאחוזים. כך למשוך את תשומת הלב ולהדגיש כי יש "קבלות" לניסיון העשיר, דברים בגו ולא דברים בעלמא. במהלך הריאיון הטלפוני או הפרונטלי, עם בוא השאלה, כדאי לציין ממליצים בעלי שמות בולטים בתעשייה, או לסנן כי "אפשר לראותם בלינקדאין. עם מי מהם היית רוצה לשוחח?" (כמובן שעל הניסוח להישמע טבעי ולא זחוח מדי).

3. לגמרי בעניינים – ניתן להראות את הבנתך בהכרח התעסוקתי לכאורה שנוצר בימינו, והוא הצורך לרכוש כלים וכישורים באופן תמידי דרך לימודים, וכך לכתוב את המילה "כיום" או 2019 יחד עם שם של מקור אקדמי מהארץ או מחו"ל המספק קורסים אונליין. בחירה כזו בהחלט מראה על יכולת ללמוד בזריזות כלים פרקטיים וטכנולוגיים שמסייעים כיום בכל עבודה, ולו משמשים כעזר נהדר בשיווק עצמי גם כשהסטטוס הנוכחי הוא אבטלה.

כתיבת קורות חיים לבכירים - PLATFORMUST
כתיבת קורות חיים לבכירים – PLATFORMUST

4. שימוש בשפה רשמית אך עכשווית – הן בקורות החיים והן במכתב המקדים כדאי לתת למישהו נוסף לקרוא אותם ולוודא כי התוצר הוא לא מבוגר מדי, לא צעיר מדי, לא כשרוני מדי ולא מהוקצע מדי. היות ולכל מילה ופסיק בקורות החיים ישנו משקל, על מכלול התוכן לשדר גמישות, נכונות לשינויים, להראות פתיחות, כי אימצת הרגלים בריאים וטרנדים מקצועיים מנצחים, כי באמתחתך בקיאות וניסיון בתהליכי שיפור וייעול בארגונים (לא מעט מנהלי גיוס מחזיקים בתואר שני בתחומים של מנהל עסקים, סוציולוגיה וייעוץ ארגוני כך שהם בקיאים גם בתיאוריה), כי אינך טיפוס מקובע או שאפתן יתר על המידה, ואינך מצפה לכבוד מוגזם למדי.

5. תבליטים ממוקדים – יש לתאר במספר מועט של תבליטים הישגים בולטים שממחישים לקורא כיצד הצלת חברה במשבר, ואיך הבאת לחיסכון ממשי בזמן ובמשאבים. המשפט הידוע "Less is more" לחלוטין תופס גם כאן ולכן הסברה כי קורות חיים של בכירים לא יעלו על עמוד אחד, ולכל היותר שניים היא נכונה, אף על פי שיכולים היו למלא מעל עשרה, בקלות. יש להתמקד בהצלחות, להראות כיצד ניהלת תהליכים חוצי ארגון ועמדת באתגרים באופן חינני. הובלת פרויקטים, פתרת בעיות, תוך עבודה עם צוותים מגוונים, בשיתוף פעולה נהדר, ושימוש בשיטות ניהול מצוינות.

6. הגם שבקורות חיים לבכירים הנטייה הטבעית היא לתמצת, לחשוב על הפרטים הקטנים – כתובת בבית ודואר אלקטרוני צריכים להיות קצרים. מספיק לציין את שם העיר ואין צורך כי אורך כתובת הדוא"ל תהיה מייגעת לקריאה. כמו כן, שם המשתמש שלך לא אמור להסגיר את גילך או את קבוצת הפנסיונרים אליה אתה שייך או צפוי להשתייך. לדוגמא Amos1944@gmail.com או NavyLegend@antika.net.

7. להתעדכן טכנית וטכנולוגית – מספיק לתת את מספר הנייד שלך ולא את מספר הטלפון בבית, ולהוסיף כישורי מחשב כפי שנהוג כיום. אם אין לך אז זה הזמן לקחת קורס מזורז ולהוסיף אותם, וכמובן שאופיס זה בסיסי ומינימלי. כדאי להיזכר ולשנן היטב את שמות התוכנות בהן משתמשים בחברה בה ניהלת, אף על פי שלא נעזרת בהן באופן ישיר כמעט בכלל. פרופיל לינקדאין כבר מובן מאליו, ורצוי לוודא כי הקישור אליו מופיע בגרסתו המקוצרת. בנוסף, את חלק ההכשרות כדאי להגדיל עד כמה שניתן בחומר רלוונטי, ולציין אימונים מקצועיים ובינאישיים שעברת, כגון "קורס בניהול מו"מ", "סדנא לפיתוח מנהלים" וכדומה.

8. מודרני זה קהילתי – מה דעתך להצטרף לאיזושהי קבוצת התנדבות עכשווית כזו בה שותפים צעירים ומבוגרים יחדיו?! נשמע מחייב מדי, אך מסתבר שיש היום לא מעט עמותות התנדבות הדורשות נוכחות ביום אחד בלבד, כך ששעתיים בחודש של תרומה לקהילה ויצאת ידי חובתך בעניין, לצורך הוספת הניסיון בקורות החיים. יתר על כן, בהנחה והתנסית בניהול קהילות או היית ממובילי הדעה בארגון, כדאי להוסיף קישורים למאמרים שכתבת ופורסמו באתר החברה, בניוזלטר אונליין או באם שמך אוזכר בפורטל התעשייה בה צמחת.

9. ההשכלה בסוף, ההישגים בהתחלה – הפסגות הכי נוצצות אותן כבשת, ההצלחות הכי מוערכות, ה- "Highlights" יופיעו קודם להשכלה משום שאלו החזקות הבולטות שהתחרשו זה עתה, לעומת ההשכלה שנרכשה אי שם לפני למעלה משלושה עשורים. כמובן שיש לבחור בנקודות המחזקות ככל הניתן את היותך האדם המתאים לתפקיד אליו מיועדים קורות החיים.

10. תמצית ומכתב מקדים חלק בלתי נפרד גם מתהליך כתיבת קורות חיים לבכירים – הן מכתב מקדים והן תמצית יהיו כמה שיותר קצרים, חדים וממוקדים. כדאי לקרוא את שניהם שוב ושוב על מנת לוודא כי נעימים לקריאה, בתוכן ובאיכות הרצויים. שני אלו יכולים להיות הזדמנות נהדרת כדי להדגיש את החלקים המעוררים בך תחושת גאווה. כל זאת, בשפה רשמית ועכשווית שמשדרת אנרגיות טובות, דינמיות, גמישות מחשבתית ונכונות תמידית ללמוד. במכתב מקדים יש יותר מקום כדי לפרט על הנקודות המשפיעות לזכותך, כגון אתיקה מקצועית, מאמציך ברכישת כלים מקצועיים חדשים, השתתפותך בהדרכות ובהכשרות שהופכות אותך לנכס ארגוני בלתי מעורער, וכישוריך הבינאישיים.

חיפוש עבודה, בין שנעשה מבחירה אישית או שהינו סיטואציה שנכפתה עליך, גם אם הגיע בתקופה נוחה יחסית, כגון חופשת הקיץ או בזמן מצוין לחידוש כוחות, להתאוורר ואפילו לנוח קצת מן המירוץ, בכל זאת מדובר בתהליך שלא תמיד נעים ולא פשוט. נוסף למציאות הכלכלית המאתגרת, לשביתות ואיומי פיטורין חדשות לבקרים, לריבוי מועמדים המתחרים על אותה משרה, קיימת העובדה כי כנראה הגעת או עברת את גיל 50. כל אלו יחד עלולים להעלות את הלחץ והמתח מבפנים, מהבית ומהסביבה הקרובה, ולהוביל חלילה למחשבה כי המאמץ עלול להיות לשווא, אף על פי שלא כך הדבר, ולרוב המציאות היא מאד שונה מכפי שמצוירת בדמיון הפרטי שלנו.

אז נכון שיש הטוענים כי העשור המועדף, או באנגלית ה- "Golden Decade" למציאת עבודה חדשה הוא 30- 40 עבור גברים ו 25- 35 עבור נשים (אפליה מגדרית אינה מאתגרת פחות מאפליה על רקע גיל אם כבר הזכרנו את הנושא). למרות זאת, יש יתרונות רבים לגיל, לדור אליו אתה שייך או משויך על פי מגייסים, וכמובן לאישיות בפרט. כך למשל, יציבות תעסוקתית והעובדה כי נשארת נאמן למקום עבודתך במשך שנים, גם אם זה עבר תהפוכות ושינויים, היא מאד משפיעה על הרושם שנוצר כלפיך.

כתיבת קורות חיים בכירים, מחייבת תוכן המלמד על יציבות תעסוקתית
כתיבת קורות חיים בכירים, מחייבת תוכן המלמד על יציבות תעסוקתית

כאשר מגייסים מקבלים את התשובה כי החברה נסגרה, כי חלו צמצומים או כי "הגיע יועץ ארגוני ויחד אתו, כעבור עשור, הבנתי שאני מעדיף להמשיך הלאה", האינפורמציה הזו עדיפה מבחינתם לעיכול, ואף מוכרת ומובנית ככורח הנסיבות. לעומתם, הסברים מגומגמים הנשמעים חדשות לבקרים מדור ה- Y ומדור ה- Z בדבר קפיצות ממקום עבודה אחד למשנהו בכל מספר חודשים, מתקבלים בעיקום פרצוף שנשמע דרך הטלפון, ובא לידי ביטוי בסיום מהיר של השיחה, ניתוק קשר או חוסר פנייה למועמד, אי פעם בעתיד.

נדגיש כי בתהליך כתיבת קורות חיים לבכירים חובה לקחת בחשבון מה שמהותי עבור המעסיק הוא כי אתה מחויב לעמוד במשימות ולהשיג את היעדים שלך. יש לך את הרקורד הנכון ואתה מוכן לשחזר מהלכים, כי בפועל, גיל 50 וגיל 60 באמת צעיר היום יותר מתמיד. תבליט כי אתה נשארת במשחק גם כשיכולת לבחור לטייל בעולם, או שנשארת בזירה כשאחרים התעייפו או נואשו ממאבקי כוח פוליטיים וריבוי מתחרים.

אתה נשארת איתן כשאחרים נשברו ממשבר אישי או מקצועי, שינו כיוון, החליפו תחום או הורידו הילוך. אצלך זה לא המקרה. הרוח שלך חיה ובועטת. דווקא אדם שעובד 20- 25 שנים ונשמע נלהב ו"רעב" לאתגר הבא שלו, מעורר השראה רבה יותר בקרב קהל השומעים, מאשר אדם בן 40 שנשמע מותש מעבודה מאומצת ורק חולם על חופשה.

מה שחשוב הוא מה שאתה משדר, דרך קורות החיים, שיחת הטלפון, הריאיון הפרונטלי, האנרגיה, השמחה, הביטחון, החיוניות, ההישגים והעשייה – כל אלו הם כמו לבנה ועוד לבנה שמהווים את המגדל החזק והיציב שהמעסיק מחפש ומעוניין שיהווה נדבך משמעותי מהארגון שלו. בכוח של אדם אחד לשנות ולהשפיע על כל האווירה, ולכן אם אתה מייצג את התרבות הארגונית שרוצים לייצר, אתה כבר אוחז בקלף משמעותי בידייך.

אף כי מדובר בכתיבת קורות חיים לבכירים שכאמור עיקרה הוא לצמצם את התוכן, תשדר User Friendly, מועמד מרשים בעל ניסיון אטרקטיבי, עשיר ורלוונטי, ובנוסף – בעל ראייה נכוחה של הסיטואציה הנוכחית, יחד עם גישה חיובית, מחויבות ונכונות ללמידה ולאימוץ שינויים כפי הנדרש – אלו יסייעו לך לנקוט בפעולות הנכונות כדי לאמץ את הטיפים לכתיבת קורות חיים מנצחים עבור בכירים, וכך להגיע למשרה הבאה שלך, בהצלחה.

תגובות (4)

  • יפית רום

    אכן יש הבדל מהותי בין קורות חיים של בכירים לקורות חיים אף של גורמים מקצועיים, בכירים לא אוהבים לפרט ולעתים מקרינים קשיחות ולנו (מגייסות) קשה לפעמים לדלות מידע מספיק והאינטראקציה לא תמיד נעימה 🙂 לכן זו עצה טובה עבורם, אני אשתף לכמה גורמים, אחלה מאמר 🙂

  • קורות חיים בכירים זה דבר שגיליתי שקיים בתודעה רק לאחר כמה פידבקים לא מחמיאים לאחר שערכתי את המסמך בהתאם כך גם היו התוצאות, זה כמובן לפני התקופה הנוכחית שכולנו בהולד והכל נראה כי ישתנה מקצה לקצה

  • בלי בטחון עצמי אין למשרת מנהל סיכוי למועמד לעבוד את הראיון, אבל זה מדויק להניח כי גם לא יהיה ראיון… בלי שקורות החיים עברו את הסינון הראשוני בהצלחה

  • כתיבת קורות חיים מקצועית זה מה שבזכותו אני עובדת ועברתי את המשבר כשאני לא מקבלת אפילו תגובה במייל לאחר שהתעוררתי למציאות כי כתיבת קורות חיים זה לא הצד החזק שלי לקחתי עזרה והיום עובדת נקודה
    כל העצות נכונות אבל זה לא מתאים לכולם לעשות את זה לבד

CV . RESUME
לקבלת פרטים ועלות לבנייה או שדרוג קורות חיים
עברית/ אנגלית
תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן