© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

על כתיבת קורות חיים וכושר ביטוי

קיים פער בין נוסח קו"ח לכושר ביטוי? יש מה לעשות בנידון!

ראשית נסביר את הכוונה בחוסר הלימה בין קורות החיים לבין כושר ביטוי המועמד. לעתים יש פער בין האופן בו מתבטא המועמד בעת ראיונות עבודה טלפוניים ופרונטליים, לעומת הרושם שנוצר כלפיו, או לגבי יכולותיו הוורבליות, עת קריאת מסמך קורות החיים שלו. מה ניתן לעשות במצב כזה, כאשר על המועמד להתמודד עם ההבנה כי קיימת חוסר הלימה כזו וכי עליה לבוא לידי פתרון על מנת לעמוד בציפיות שנוצרו למגייסים ממסמך קורות החיים, ולכן פנו אליו טלפונית וכעת חובת ההוכחה מוטלת עליו כי הוא אכן מסוגל לעמוד מאחורי הדברים בצורה נאותה.

אימון

קואוצ'ינג היא אחת הדרכים לפתור את העניין. בשיחת אימון מקבל המועמד את הכלים על מנת להבין את הפער בין הרצוי למצוי, דבר שיכול מאד לסייע לו כדי לרכוש את הכלים הנדרשים, בפרט כאשר מדובר במאמן המתמחה בעולם התעסוקה, ובעל ניסיון בתהליכי גיוס. אך שני חסרונות לעניין. הראשון, כי אנשים מרגישים בנח להיות מי שהם. אותנטיות מנצחת, נשמעת ונראית בראיונות טלפוניים ופרונטליים ולכן מורגשת על-ידי מגייסים. שנית, מדובר בתהליך שיכול לערוך זמן רב ועלותו אינה נמוכה.

מאידך, ייתכן כי ירוויח כלים לחייו האישיים ויקבל דרכים מעשיות כדי להשתמש בכישוריו ולהצליח, לא רק בראיונות עבודה אלא במגוון מישורי חיים. בנוסף, עצם המודעות לעניין, הבנה של האתגר והתמודדות מולו בשפה של מי שבוחן את המועמד מועילה לכל חיפוש עבודה עתידי, ואף לבניית יחסי עובד-מעביד.

מודה ועוזב..

להודות כי כתבו לך את קורות החיים. כמסמך שיווקי לכל דבר ועניין, לגיטימי לתת את המשימה למקצוענים ולו רק בכדי לחסוך זמן יקר. מכיוון שהנך טוב בתחומים מסוימים, אתה מתמקד במה שאתה טוב בו ולכן לא בהכרח רלוונטי כי לא אתה הוא שכתבת את קורות החיים או כי אינך מתראיין באופן ההולם את הכתוב בהם.

לא זו אף זו, בהזדמנות להדגיש את החזקות שלך והיתרונות הייחודיים שלך כדי למלא בהצלחה את התפקיד עליו תתמודד, יכול להיות נכון ביותר להניח את הדברים על השולחן ולעבור הלאה לשאלה הבאה. כלומר, לענות בכנות על עניין כתיבת קורות החיים ולהתמקד בגוף הריאיון!

התאמת המסמך

אפשרות נוספת וייחודית הקיימת ב- Platformust היא להתאים את נוסח קורות החיים לסגנון הדיבור הספציפי של המועמד. כך המועמד חש בנח להביע את עצמו בחופשיות במהלך ראיונות העבודה. בנוסף, כך לא נכפה על המועמד לשנן תסריט מלאכותי שלא בהכרח רלוונטי לכל זמן ומקום עבודה.

בכל מקרה משלושת האפשרויות לעיל, על כותב קורות החיים להבין באם יש פער מעין זה כאמור ולשקף זאת למועמד. כך לתת לו את הבחירה האם כותבי קורות החיים יגשו למלאכת הכתיבה כפי שנוהגים, או שמא, מעוניין הוא שהם יתאימו במקרה זה באופן מיוחד את כתיבת קורות החיים לסגנונו הייחודי.

 

 

תגובות (2)

  • קראתי בעיון והחכמתי, חומר מעורר מחשבה, יפה

  • לזה יש את המושג ומה שקרוי מיתוג אישי, קורות חיים נוצצים אולי יובילו לראיון עבודה אך כזה שיסתיים עוד בטרם התחיל. וראיתי לא אחת מקרים כאלו אצלינו.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן