© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

Platformust_resume_upgrade_design

האם לשלוח מסמך קורות חיים שאינו מעוצב?

קודם כל, החיוך!

כמה פעמים שלחות היום סמיילי? כן, אחד מהפרצופים הצהובים הללו שניתן להוסיף בקלות בהודעת וואטסאפ, לינקדאין, פייסבוק ואימייל. קשה לספור. ברור, הרי כל התקשרות שהיא, רצינית ככל שתהא, עשויה להיות מלווה בסימן "לייק" המהווה תגובת הסכמה לכתוב. מתי לא נשתמש בפרצופים הצהובים, המכונים באנגלית "Emoji"? לא נשתמש באימוג'י כאשר אנחנו קצרים בזמן, או כשלא נכונים להשקיע בהתכתבות. לרוב זה יהיה עם אדם שנח לנו לענות לו באופן קורקטי, רשמי וקצר, או אם מדובר בהתכתבות "חופרת" שכזו, המחליפה לחלוטין שיחת נפש מילולית, ואז כנראה גם תלווה בהודעות שמע המועברות מהאחד לשני.

מסתבר כי האימוג'ים השונים לא מחליפים רק מילים כמו "כן", "עייף" ו"לא יודע", אלא אפילו מעשירים את השפה. הם גם מסייעים להחליף את השפה הבלתי מילולית שלנו, אותה היינו משדרים כנראה בשיחת פנים אל פנים. אימוג'י באים כדי להביע את מה שאנו חשים, כך שלא רק מועבר התוכן שהיינו אומרים לו היתה זו שיחה אמתית, אלא משקפים כיצד אנו נראים ולמעשה מביעים את עצמנו דרכם באופן כנה או מלא יותר, אם ניתן לכנות זאת כך. מסתבר שיש אפילו אנציקלופדיית אימוג'י ובה קטגוריות (חיות, טיולים, דגלים) והסברים המפרטים מה אומר כל סימן, כך שלחולוטין נוצרה כאן שפה חדשה ועשירה.

קורות חיים מעוצבים יוצרים רושם אצל המגייסים

די בתחילת הדרך של האס-אם-אסים, עלו המון טרוניות על כי לעתים הם יוצרים דווקא קצר בתקשורת. מצבים מבולבלים ומביכים בהם האחד יכול להבין משהו אחר לגמרי ממה שהשני התכוון להעביר, הובילו לעתים אף לחוסר תקשורת ולהעדפת שיחה טלפונית על התכתבות ובין כך קמה ענקית המסרונים הקצרים טוויטר והתופעות המביכות בצדה שאף הובילו לפיטורים והתפטרויות עקב ציוץ שלא היה במקומו. אולם כעת, הכוונה יכולה להיות מדויקת יותר באמצעות האימוג'י, עד כדי כך כי המילה הכתובה לא מספיק מדויקת כנראה, כדי להעביר את המסר, ואנו ממש מוכרחים להיעזר בפרצוף הממחיש את הסיטואציה מצדנו. כך למשל, לוודא שהבינו כי מדובר בבדיחה או בטון אירוני ולמנוע אי נעימות. אם כן, נוצרה אפשרות מיוחדת להביע את עצמנו מרחוק ויחד עם זאת לייצר קירבה, מכיוון שעושר הרגשות וההבעות המועברות דרך האימוג'י מאפשרות לנו להיות כנים ו/או חדים יותר בכוונותינו.

למרות האמור יש מי שחושב כי ניתן לפרשם באופן שונה וכך עדיין עלול להיווצר בלבול. כפי שמחוות גוף מעבירות מסרים שונים במדינות שונות, ומכיוון שתקשורת תלויה לא אחת בגיל, בתרבות, ואפילו בסוג המכשיר הסלולרי, לא ניתן לסמוך על כך כי האופן שבו אני רואה ומבינה את מה ששלחותי, יופיע וייקלט בדיוק באותה הצורה אצל הצד השני.

האם נשלחו קורות חיים שאינם מעוצבים?

אם ניקח את ההשוואה הזו לקובץ קורות חיים אותו אנו שולחים למגייסים ולמעסיקים, האפשרות שלנו ליצור תחושה ולייצר רושם, גבוהה יותר כאשר אנו משתמשים בכלים לעיצוב המסמך. כל קו, צבע, פס, תבליט ונקודה, הם חלק משפה אותה אנו מעבירים הלאה, והתמונה הכוללת המגיעה מתוך שילוב של תוכן וניראות, היא כהשלמה למוצר הכולל, "אני" כמועמד. כך גם ניתן לבחור איזה רושם ברצוני להקנות לקורא כלפיי.

גודל הכותרת, האופן שבו בחרתי לכתוב את הפרטים האישיים, אם יופיעו בצד או באמצע, האם יחולק הכתוב באופן שווה על הדף או מפוזר בבלגן ובריבוי רווחים מבלי משים? גם אם מגייסים יטענו כי אינם מייחסים לכך עד כדי כך חשיבות, התת מודע שלהם ודאי יעיד אחרת. העולם הוויזואלי משפיע עלינו עמוקות, וכך, עם המפגש הראשוני, נבנה במוחנו הרושם על המוצר. התמונה כמו מצטלמת במוחנו, וכך אנו זוכרים את המבנה, את הכתוב ואת התחושה שעלתה בעת ההתרשמות מהמסמך.

מעבר לעניין הטכנולוגי שהיום לכאורה מאד מחייב, כך שכבר מצופה מקובץ קורות חיים להיראות מושקע ואטרקטיבי, (ולכן למשל מצופה ממועמד לסדר את המסמך כך שהקישור ללינקדאין יהיה זמין בלחיצת כפתור אחת), סך הכל מדובר בכלי שמסייע לנו להתמודד מול מאות מועמדים השולחים קורות חיים תוך מספר דקות לאותה המשרה הנכספת, ולהתבלט מתוכם בכבוד.

עיצוב קורות חיים מבליט אותך מעל למועמדים אחרים

אם אתם מתקשים לבחור את תמהיל העיצוב הנכון שיגדיר אתכם כמקצוענים בתחומכם, לעצב את הפורמט שיהיה מותאם לתוכן קורות החיים שלכם, ומעדיפים לחסוך זמן יקר ולתת לאלופי גרפיקה לסדר את העניין, שלחוו לנו מייל ל- support@platformust.com ונשמח לעשות זאת עבורכם, בעבור מחיר סמלי. לצפייה בדוגמאות, לחצו.

תגובות (2)

  • טלי לוי

    כמי שמקבלת מאות קורות חיים בחודש לעיון, ממש צר לי לאכזב את אלו שבוחרים לשלוח קורות חיים כאילו הם עושים טובה למישהו… לא שהעיצוב אלא תוכן קורות החיים קובע- ברור! אבל כשאני מעיינת בקורות חיים שניכר כי הושקע בהם רצון עז להתקבל לעבודה, ודאי שזה יקבל עדיפות.

  • רונית (מגייסת טכנולוגית)

    כל עוד קורות החיים ניתנים לסריקה על ידי המערכות בחברות הגיוס ברור שכדאי שיהיו גם עם לוק שמביא חשק לקרוא ובולט מעל אחרים.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן