© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

קורות חיים כנכס שיווקי של המועמד לעבודה

אל תתכבד בקלון מסמך קורות החיים

קו"ח בפרופיל אונליין ניתנים לשינוי ביתר קלות כך שניתן להתאים ולערוך אותם אף תוך כדי הראיון הטלפוני. מסמך קורות חיים נותר ככרטיס העסקי הרשמי שלך, שעליו אתה נדרש לפרט, להסביר ולתת דוגמאות מתוך ניסיון חיים מקצועי ממשי. 

על מסמך זה נבנה, בין השאר, תהליך האבחון של המועמד, שהרי הוא משמש כבסיס עליו נשען המעסיק בבואו לבדוק את מה שכתוב בו כגון שם תפקיד, תחומי אחריות, שיוך לפעילות קהילתית, רמת השכלה ועוד. כך ביכולת המגייס להיווכח האם מדובר בעובדות או בסיפורים. 

בנוסף, בהסתמך על קורות החיים מתקשר המראיין כדי להמשיך ולברר פרטים אצל ממליצים. מידת נכונותו של מגייס להתאמץ ולהתעכב על נקודות הכתובות במסמך קורות החיים תלויה באופן בו הוא נראה, מבחינת תוכן ומבחינה ויזואלית, ובמידת הפירוט בו.

ככל שמעורר תחושות חיוביות ויוצר רושם של רלוונטיות ורצינות, הוא מקנה מידת מה של ביטחון אצל מקבל ההחלטה ונותן נקודת פתיחה חיובית. כל שעל המועמד נותר לעשות הוא לשמור על היתרון ההתחלתי הזה (תהליך מורכב בפני עצמו).

נכון שניתן ליצור מספר גרסאות לקורות החיים כדי להתאים המסמך הרשמי לכל משרה רלוונטית עבורנו, תוך שימוש גמיש במילות חיפוש השייכות לעולם תוכן מסוים, לתפקיד ספציפי ואף לתרבות ארגונית כלשהי. הטרנד הזה נכפה על מועמדים לעבודה בשל מעבר לגיוס רובוטי באמצעות מערכות הסורקות את קורות החיים, ומבקשות לאתר מילות מפתח, הנמצאות על-פי רוב גם במודעות הדרושים. אך מרגע שהקובץ נמצא בידי הנמען, נוצר מצב של 'אל חזור' – מרגע זה ואילך, מתחיל כביכול להיחרט בזיכרונו של הגוף המעסיק, בפרט בעסק מוסדר בעל מערכת גיוס חכמה, כל הרושם הראשוני כלפי המועמד! 

מנקודה זו, כל שינוי או עדכון באות, פסיק, שם משפחה, רמת אנגלית או מקום מגורים, עשויים להעלות סימן שאלה משום שזו כבר גרסה שנייה. עלולים לתמוה מדוע שלחות קו"ח שאינם מעודכנים אם אכן חשוב לך למצוא עבודה. האם אינך לוקח את התהליך בכובד ראש המצופה ממך? האם אתה חלילה מזלזל בזמנו של המראיין?

מגייסים ומעסיקים אף מתעמקים בקורות החיים משום שמהווים עבורם מקור ידע על המועמד. חיפוש ברשתות החברתיות ואונליין יהווה כנדבך משלים לתמונה הכוללת אך זו כבר נבנתה יחד עם הרושם הראשוני שיצר המסמך עצמו. אותה התרשמות ממסמך קורות החיים מכריעה אפוא בסוגיה האם לפנות טלפונית למועמד.

כלומר, כפי שלמדנו כשהיינו ילדים כי על שאלות סגורות התשובה יכולה להיות אחת מבין שתיים, כך גם בעולם התעסוקה: אם מגייס מחליט להתקשר למועמד משמעו כי נכון להתקדם מולו, ואם הוא מניח את המסמך בצד ועובר הלאה, המשמעות היא תשובה שלילית – לא רלוונטי!

לכן, הראיון הטלפוני הראשוני, למרות כי מדובר בשיחת זימון בלבד, מהווה אף הוא כנדבך נוסף להתרשמות הכללית שהמועמד מצדו מחויב ליצור בהמשך לקורות החיים ובהלימה אליהם. זו גם הסיבה כי כדאי שעיצוב המסמך יהיה נעים ותואם את אישיות המועמד, ממש כפי שכרטיס ביקור של חברה מתכתב עם סוג העיסוק שלה ומה שחפצים בעליה לשדר. יחד עם כל זאת, חשוב לזכור כי השאיפה של כל מגייס היא למצוא את כל הנקודות המאששות כי קורות החיים אכן משקפים את המציאות, וכל עניין האבחון נועד כדי לוודא כי אכן יש התאמה, בהמשך לאינפורמציה שנשקפת מקורות החיים.

לסיכום, מסמך קורות חיים הינו נכס שיווקי חשוב במעלה, ויחד עם כל האפשרויות הנוספות שקיימות היום טכנולוגית כדי להציג את הניסיון התעסוקתי ואת המקצועיות שלך, שכיר או עצמאי, בו טמונים המסרים בעלי המשקל הרב ביותר המועברים מצדו של המועמד לעבודה – סטודנטים, מנהלים, בכירים, אנשי מקצוע ומומחים – אל עבר כל גורם איתור ואבחון תעסוקתי שהוא.

ישנו מקום לביקורת על כך כי מסמכי קורות חיים יכולים להיות מייגעים בהיותם ארוכים מדי, מלאי טעויות כתיב, חסרי כישרון כתיבה והעברת מסרים, משעממים ויזואלית או פשוט חסרים! אך אל לנו להתכבד בקלון המסמך שעוד נשאר כדי לאפשר הקניית רושם ומידע רלוונטי למגייסים מקצוענים, לבעלי תפקידים בכירים, למנהלי צוותים ולבעלי חברות וארגונים אשר זמנם וסבלנותם קצרים, ומוטל עליהם לקבל החלטות הרות גורל בדבר קבלת עובד למקום עבודה, דבר שלא יסולא בפז, במיוחד בזמנים מאתגרים.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן