© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

תוסף לקורות החיים שימוש בכותרות עכשוויות - Platformust

תוספים עכשוויים לקורות החיים

תוספים עכשוויים לקורות החיים

הידעת? תוסף בספנות משמע מפרש עזר קדמי בספינה. מה שמחבר אותנו לעובדה כי כדי לבלוט מבין מאות קורות חיים הנשלחוים לכל משרה מבוקשת, כדאי להיות חלוץ – לא רק בתחומי אלא קודם כל בבחירת המילים הנכונות שמה שנקרא, יעשו בשבילי את העבודה. היום, בעיקר במשרות פיתוח מוצר, פיתוח עסקי, ניהול קהילות, שיווק דיגיטלי ומשאבי אנוש, מחפשים את מי שיוביל את הצוות, לא רק מבחינה מקצועית אלא ברמה הבין-אישית-מנהיגותית. אדם שיפתח ושינחיל שפה, שיוביל את השיח הנכון בארגון למטרות שיווק, קידום ורווחה.

אי לכך ולפיכך אנו נדרשים לעדכן את כותרות הנושאים בקורות החיים כך שיהיו עכשוויות, רלוונטיות ומוכוונות למטרה. לכן למשל יש מי שבוחרים לקרוא לניסיון המהותי "ניסיון מקצועי" במקום "ניסיון תעסוקתי", ולהלן נביא את הכותרות הבולטות הנחשבות היום ל- IN, ובמקביל נגלה אילו מושגים הפכו נדושים ונתפסים כ- OUT בעקבות כך?

התוספים העכשוויים לקורות החיים

כישורים טכנולוגיים

ודאי שמזמן כבר לא כותבים 'מיומנויות מחשב' או 'כישורי מחשב' משום שיש תחת ידינו ניסיון עבודה עם מגוון תוכנות, פלטפורמות ואפליקציות, שפות תכנות, מערכות ניהול לקוחות ועוד. אנשים שבעבר לא חשבו שעולם המחשבים הוא בשבילם, או שלא יאלצו להתמודד עם עבודה מהסוג הזה, כבר הספיקו לקחת שיעורים אונליין ולהיחשף לעולם התכנות דרך לימודי HTML, CSS ואפילו MySQL.

פעילות קהילתית

מסתבר שהתנדבות זה OUT. למה? כי בתקופתנו משום מה מאלצים בני נוער, תלמידי תיכון, להתנדב במסגרת סדורה כחלק מתנאי לזכאות בתעודת הבגרות שלהם. עד כמה שזה נשמע אבסורד, כדבר והיפוכו, זה המצב, והמשמעות היא שהמושג 'התנדבות' מאבד מהערך האמתי שלו – ונתפס יותר ויותר כפעילות נכפית, או ככזו שטוב להוסיף בקורות החיים אז אולי נמצא איזו מסגרת לא מחייבת, נצטלם, נתויג וכך נצא ידי חובה לעניין ריאיון העבודה.

מהכיוון השני, כמשב רוח מרענן וחדשני, המונח קהילות כל-כך הוטמע כנדרש בארגונים, וכל חברה משקיעה המון אנרגיה ומשאבים כדי ליצור קהילה – בין דרך הלקוחות, העובדים והעוקבים, כך שללא ספק צמד המילים פעילות קהילתית יכול להעיד על רצון טוב וחיבור למתרחש בשטח, יחד עם הכוונה לתבל את חיי השגרה בערך מוסף ולפעול למען הכלל.

פסקת פתיחה

תמצית, או באנגלית Objective, היא הפתרון האולטימטיבי במקום רשימת מכולת של תכונות וכישורים: חשיבה אנליטית, יכולת לימוד עצמי ומוטיבציה גבוהה כבר הפכו מונחים 'לעוסים' למדי. כולם כל-כך עצמאיים ברכישת מיומנויות עבודה עם טכנולוגיות חדשות, בעלי כישורים אנליטיים ומוטיבציה בלתי נלאית להצלחה – שעד כמה שזה נשמע טוב, כשקוראים זאת באופן חוזר ונשנה מדי יום, זה נהיה פחות אותנטי, פחות ייחודי והרבה פחות משכנע.

לעומת זאת, פסקה חזקה שמתארת אתכם כאישיות מקצועית, ושאינה עולה על 30- 40 מילים שמהוות את גולת הכותרת, מושכת את תשומת לב הקורא הרבה יותר וגורמת לו לרצות להתמקד. הסבירות כי ישמור את המסמך כמתאים או ימשיך בסריקתו המיידית, עודו מבקש לקרוא עוד, גבוהה הרבה יותר לעומת סל מונחים שנזרקים לאוויר ללא קשר ושייכות אחד לשני: "תקשורת בינאישית טובה, יצירתיות, עמידה בזמנים…" דוגמא זו של רשימת מכולת אינה מייצרת רושם מספק וגרוע מכך, היא יוצרת ריחוק. לעומתה, מילים דרכן ניתן להבין יותר לגבי האישיות המקצועית העומדת מאחורי המסמך, מה היכולות והכישורים הייחודיים שלה וכיצד באו לידי ביטוי באופן הכי מוצלח עד כה, מעלה את רמות העניין במועמד.

שם ותפקיד

די לכותרת 'קורות חיים' בגוף המסמך. ברור שמדובר בקורות חיים. אנחנו מנסים ככל הניתן להקל על הקורא חסר הסבלנות שסורק את המסמך במהירות. כל שכן כשמדובר באלגוריתם.

יש לכתוב שם (מלא כמובן, המכיל שם פרטי ושם משפחה) ואם רוצים אפשר להוסיף גם את שם העיסוק – למשל 'מורן אמיר מנהלת קהילות' (לעניין העיצוב ודאי כי לא מדובר בשורה אחת ויש מגוון דרכים להציג זאת. לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו). גם כששומרים את קובץ קורות החיים ניתן להוסיף את הכינוי המקצועי או המתאים למשרה הנדרשת, ולהסיר את המילים קורות חיים גם משם המסמך.

מען – מאין באת?

היום אין צורך לפרט לפרטי פרטים את הכתובת כאילו מדובר בטופס הרשמה להגרלה. לכן אין צורך במיקוד, מספר דירה ומספר קומה, ורצוי לציין את שם העיר בלבד. יחד עם זאת, יש מי שנוטים לכיוון השני באופן קיצוני ולא כותבים בכלל מאיזה אזור הם בארץ. וגם אם עושים כן, המילים מרכז או צפון אינן מספקות את מנהל הגיוס. כמוהו גם המעסיק, תמיד יבקש לדעת מהיכן אתה מגיע – גם כדי להעריך כמה זמן יקח לך להופיע במשרד, וגם מהצד הפיננסי של תשלום נסיעות. בנוסף לאלו, מכיוון שעוד יש מי שבאופן אוטומטי מבקש להכניס אותך לאיזושהי תבנית, ולפי קו מחשבה זה, שם העיר יכול לסייע לו בכך, חסוך לעצמך זמן של חקירות עקיפות (משום שאין לפסול התמודדות מועמד למשרה בגין מרחק ולכן סביר כי לא תישאל על כך ישירות) וציין זאת בגוף המסמך או במכתב המקדים.

תגובות (5)

  • ראשית לא ידעתי את החלק הזה בעברית המוחדשת ולא רק כפי ששמי מסגיר משום שלא נולדתי לשפה העברית, אז תודה על הלימוד, אהבתי את הכתבה הפנמתי כמה נקודות במאמץ הבלתי נלאה של חיפוש עבודה ושוב תודה

  • כתיבת קורות חיים בצורה נכונה, זה מה שהביא לי ראיונות ובסופו של דבר משרה מהמשרות שאותן רציתי, אין להמעיט מערך המסמך הזה כמפתח להתקבל לעבודה הרבה לא חושבים כך או שפשוט לא מבינים את זה.

  • רק בתקופה הזו הבנתי את חשיבות קובץ קורות חיים ולמעשה מיתוג אישי, אבל אולי כשיש מיליון מובטלים אז באמת צריך לתת פוש בנושא הזה

  • יפה!

  • אני בתקופה שכל עזרה שתבליט את קורות החיים שלי מבורכת תודה מעניין

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן