© All rights reserved. Powered by PLATFORMUST.

טביעת אצבע - קפה Platformust

היא נמצאת אתנו בכל מקום… טביעת האצבע וכוחה בעידן הטכנולוגי

ידוע כי טביעת אצבע היא דבר ייחודי לכל אדם, שאף אינו משתנה בכל מהלך חייו. חשבו על זה, אדם משתנה, נראה ונשמע אחרת, ויחד עם זאת טביעת אצבעו נשארת זהה, כחתימה הכפויה עליו שתהא כך. נדירים ביותר המקרים בהם נמצאה טביעת אצבע זהה, ואפילו תאומים זהים חסרים דמיון במקרה זה.

ברי אם כך מדוע מוסדות שלטון ומשרדי ציבור רבים בארץ ובעולם, בוחרים להשתמש בזיהוי מעין זה, על פי טביעת אצבעו של האדם, אשר כפי שהקול של האדם הוא ייחודי, כך היא, כמעין חותם אישי ובלעדי, תוצרת יחידה.

הודות לטכנולוגיה, נחסך למשל זמן יקר בהמתנה בשדות התעופה למיניהם וכן בתור בלשכת התעסוקה. אך אלו הדוגמאות המוכרות ביותר עבורנו. מה לגבי מנעולים שנפתחים באמצעות טביעת אצבע?

מסתבר כי כיום מנעולים הנפתחים באמצעות טביעת אצבע הם כמעט כדבר שבשגרה. כלומר, לא רק שהטלפון הסלולרי שלנו מזהה אותנו באמצעות טביעת האצבע שהגדרנו לו ונפתח עם לחיצת האצבע על המשטח החלק, אלא, גם מנעולים המזכירים במראה את מנעול הלוקר הפשוט שהיה לנו אי אז בימי התיכון.

כיום קיימים מגוון סוגי מנעולים המתוכנתים בצורה כזו שביכולתם לזכור לכאורה, אף כמאה טביעות אצבע שונות, לזהותן ולאפשר באמצעותן את פתיחתם. מדובר על מנעולים בעלי התקנה פשוטה ביותר, אשר ניתנים לתכנות בקלות מרבית ופועלים מצוין. בין השימושים המצויים, ניתן למשל לחסום בעזרתם גישה לחדרים מסוימים בארגון, בהם קיימים חומרים מסווגים ביותר.

אך המוצר האמור אינו מיועד רק עבור ארגוני צבא ומשטרה, אלא, המנעולים הביומטריים הללו יכולים לשמש אף תלמידים בחיי היום יום בבית הספר ממש כפי שהוזכר לעיל. נעילת הלוקר בתיכון, התא האישי בחדר הכושר, דלת המחסן הנמצאת מחוץ לבית, או חדר אחסון הממוקם בסביבת מבנים תעשייתיים, כל אלו יכולים להיות מוגנים מפני פריצות וגניבות באמצעות טביעת אצבע.

מהיתרונות הבולטים של מוצר מסוג זה בולטת העובדה כי לכאורה לא ניתן לאבד את המפתח או לצורך זה את הסיסמא למערכת ואין צורך לחשוש שמא מישהו ערך שיכפול. המפתח הוא האצבע שלך.

אין צורך לזכור סיסמאות ולשנן לעצמך היכן בדיוק שמרת אותן. הטכנולוגיה מביאה עמה קדמה של בטיחות ונוחות לחיינו, כך שסימון של טביעת האצבע מספיק כדי לפתוח את המחשב, ובד בבד מסייע בהרחקת גורמים שאינם רצויים מניסיון גישה למידע שלך, בנוסף, באמצעות טכנולוגיה זו קיימות אפשרויות נוספות של קודן או סיסמה, כך שגם אם בעל "המפתח" אינו במרחק נגיעה, יש אפשרות לפתרון נוסף בעת מצבי חירום.

תודה רבה!
הפרטים ששלחת הועברו לצוות המקצועי, ניצור עמך קשר בהקדם!

באתר PLATFORMUST ניתן למצוא מידע בנושאי חיפוש עבודה, מיתוג אישי, פרופיל לינקדאין, כתיבת קורות חיים ועוד.

דילוג לתוכן